Wat is er nieuw

Wat te doen na een verhuizing?

• Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hoi!
Ik heb een 70 liter aquarium en deze is vandaag verhuisd naar m'n nieuwe woning. Erg leuk en het is goed gegaan, alleen zit ik met een probleempje wat betreft de garnalen. Ze hebben het bijna allemaal overleefd, dus heb aardig wat vuurgarnalen inmiddels, maar de kleintjes kunnen in m'n binnenfilter.

Normaal heb ik de pomp afgedekt met een panty, maar dan wordt vuil niet echt goed opgenomen en gefilterd. Nu heb ik dat wel even nodig, want door de verhuizing heb ik net vissensoep 😉

Ik twijfel dus wat ik moet doen. Ik wil graag m'n binnenfilter zoveel mogelijk open houden voor het zwevende vuil wat er nu veel is, maar ik wil ook niet dat er veel garnalen dood gaan door het filter.

Ik heb een JBL cristal profi i80, dus deze: http://www.jbl.de/de/aquaristik-suesswa ... lprofi-i80

Heeft er iemand nog een tip? Ik had een tijdje geleden horrengaas om m'n filter gemaakt, maar daar zwommen de kleintjes gewoon nog doorheen, helaas.

Kijk even of je een luchtfilter en indien niet in bezit, een luchtpomp kunt aanschaffen. Je kunt hier tijdelijk maar ook permanent op blijven filteren.

Filter:
SERA-BINNENFILTER-L60-SERA-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?BINNEN-FILTERS-OP-LUCHT=&productID=4527

Luchtpomp:
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?LUCHTPOMPEN=&categoryID=230&merk=SERA&merkID=193

Bedankt voor deze informatie, Wouter. Ik zal er even wat over gaan lezen!

Doe er gewoon een strook fijne spons voor de aanzuig, van kleine filter,met elastiekje.

Ik gebruik ook panty voor de opening van de filter. Misschien dan dagelijks even de panty af/uitspoelen??

Imiddels heb ik even goed geexperimenteerd. Panty vervangen is lastig met mijn filter, dus dat ging niet helemaal lukken. NOg geprobeerd 'm niet helemaal om het filter te doen, maar tussen de stiekjes, maar ook dat werkte niet.
Toen filterwatten geprobeerd. Dat ging wel goed, maar het is heel onhandig elke keer een dun stukje te vinden dat niet pluist en er voor zien te krijgen. Dus nu heb ik biopad xl van juwel. Zitten vijf velletjes in en die passen precies voor m'n filter. Kan een velltje 3x zo dun maken, dat gaat heel makkelijk. Die zijn iets makkelijker af te spoelen dan gewone filterwatten en er weer voor te krijegen. Het lijkt tot nu toe goed te gaan en is met stiekjes makkelijk te vervangen!

Op zich een handige oplossing maar als straks de bak op z'n volledige bezetting is denk ik dat je vaak in de bak moet rommelen om de watten in het filter te vernieuwen en is niet ideaal natuurlijk.
Is een mooi formaat voor een buitenfilter zoals de eheim 2211 bv,kan je heel makkelijk een spons op de instroming doen en enkel met de waterverversing van de bak gelijk ff uitknijpen.

Dankje Seabait. Ik wilde niet nog een topic openen over filters, maar ik ben inderdaad aan het overwegen om een buitenfilter te nemen. Ook voor de ruimte in het aquarium (scheelt toch iets) en omdat het over het algemeen beter filtert en ook ivm mijn garnalen. Maar er zijn er zoveel 😉

Zijn er heel veel inderdaad! nu ik er nog eens over nadenk zou een eheim 2213 ook prima zijn.
Heb je voor een mooie prijs helemaal compleet nieuw.

Dankje, ik zal er morgen eens wat info over opzoeken. Het is namelijk in de toekomst ook mijn plan om over te gaan op een 125 liter dus als het daar ook goed op aansluit, is het helemaal perfect.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan