Wat te voeren


G

guppie1998

Guest
Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik een tweetal draaiende bakken met de volgende vissen;

9 neons
5 balloon mollys
3 platys
2 dwergklauw kikkers
3 indische modderkruipers

Momenteen krijgen de kikkers en modderkruipers dagelijks diepvries (rode muggenlarven) de rest krijgt tropisch vlokvoer.

Aangezien platys en balloons herbivoren zijn wil ik hen algentabletten geven. Ik vroeg me af of ze dit dagelijks moeten of dat ze ook bv om de dag een tablet andere dag tropische vlok

De neons krijgen uiteraard nogsteeds t vlokboer

Verder ben ik bezig met de kweek van azijnaaltjes en vroeg ik mij af in hoeverre die geschikt zijn voor de vissen die ik heb.

Dan als laatst is spitulina essentieel in de algtabletten of enkel een toevoeging om kleur mooi te houden

Goed ik stik van de vragen maar hier hou ik even op!

Alvast bedankt
 
Om de dag voeren kan niet zoveel kwaad want ze eten vast ook wel wat anders mee en in de natuur hebben ze ook niet dagelijks te eten. Je kan ook vlokken kopen met veel plantaardig gehalte. Ik voerde de Dwergklauwkikkers zelf hier ook om de dag en dan meestal levend voer.
 
Ik zou met jouw visbestand een mix voeren van tropisch granulaat en spirulina granulaat (of de vlokvoer versie daarvan). Spirulina is goed voor de spijsvertering en bevat veel vitamine, omdat de vis gewoon gezonder is zal hij er beter (gekleurder) uit komen te zien.

 
Je kan inderdaad prima spirulinavlokken kopen naat de tropische vlokken en dat mengen.
 

Terug
Bovenaan