Wat voer jij je vis


Flappie00

Well-known member
Lid geworden
26 september 2019
Berichten
266
Leeftijd
37
Ik ben benieuwd...

Wat voor vis heb je?
Wat voer je? Merk en soort...

Ben benieuwd

Groetjes flappie
 
Garnalenbak: Crusta gran, soms bloedworm
Betta bak: hikari betta pellets / soms bloedworm
Grote bak: vlokken, soms pellets, soms bloedworm.
 
Vooral droogvoer, Hikari Micropellets. Voor mij de beste pellets omdat elke vis dit eet, zelfs de vissen die in principe geen droogvoer eten zoals Parosphromenus en de chocolade gouramis die ik vroeger had.
1-2x per week diepvries, witte muggenlarven of artemia.
Heel soms levend voer, ook witte muggenlarven of artemia.

Vissen: Parosphromenus, een Betta, Trigonopoma pauciperforatum.
 
Pellets van hikary voor de tetras en kegels
Groente + Repashy soilent Green voor de Ancistrussen en Lnummer
Artemia pellets voor de corys plus bloodworms
Bloodworm voor alle bakken.
 
Sluiers en ancistrus long fin

Sluiers krijgen 2 a 3 keer per dag wisselend voer.

Hikari fancy goldfish alle kleuren van de regenboog
Kingyo
Sluierkorrels voer voor goudvissen
Gedroogde artemia, watervlooien, tubifex
Gedroogde zijderupsen
Jbl sticks voer met zijderupsen
Kingyo gedroogde garnalen
Soort van suikersticks verpakking met rode muggelarven
Tetra vijver voer mix en sticks
Diepvries muggelarven zwart en rood, daphnia, cyclops
Spirulina vlokken.
Krill vlokkken
Groente mn. doperwten en tuinbonen.

Longfins, courgette, tetra algen tabletjes, voer voor vissen algen wafels ofzo, soilent green.

Een en ander zal vast door beide soorten worden verslonden

Al met al hebben ze altijd meer verscheidenheid dan ik :rolleyes:
 
Mijn algeneters: repashy soilent green, courgette, paprika, geblancheerde spinazie, gekookte bloemkool, gekookte spruitjes, algentabletten
Mijn corydoras: dierlijke voertabletten, dierlijk granulaat en ze hebben levend voer in de vorm van de garnalen die in mijn bakken zitten.
Mijn garnalen: diverse soorten voersticks, brandnetel (hele plant) gedroogd, moerbeiblad gedroogd, walnootblad gedroogd, catappablad gedroogd, repashy soilent green.
En dan voeg ik aan mijn garnalenbakken nog diverse mineralen toe.
 
De betta krijgt alleen dr bassleer garlic of rode muggenlarven. Beestje is kieskeurig en eet nou eenmaal niks anders :D
De rest van de bakken krijgt om de dag diepvries (mix van artemia, cyclops en muggenlarven) en om de dag droog. Droogvoer wissel ik af: dr bassleer (regular, chlorella, aloe), hikari vibra bites of micropellets of sera gvg vlokkenmix. Voor de corydoras tabletten van jbl of hikari. Voor de garnalen crusta gran van dennerle of csf stiks. Voor de groenvoereters algentabletten van jbl of repashy soilent green.
In die twee bakken heb ik dwergknorgoerami's, Trigonostigma espei, Corydoras panda, vuurgarnalen, Aphyosemion australe, Puntius titteya, Apistogramma cacatuoides, een Ancistrus en Otocinclus.
 
Vissen: 3 sluiers en 1 ancistrus.

Voer sluiers: Hikari kleur, staple en balance, gedroogde zijderupsen, diepvries goudvisvoer, mosselstukjes, rode en witte muggenlarven, diepvries artemia en watervlooien, verse artemia en watervlooien, doperwten.

Voer ancistrus: repashy soilent green, sera spirulina tabs, voervoorvis spirulinatabs en courgette.

Maar ze eten elkaars voer ook...
 
Waar halen jullie voer zoals de muggen larven en artemia?
@Biologist waar koopt jij dr bassleer voer?
 
Hier hetzelfde, watervlooien worden dinsdag geleverd bij de LFS, verrijkte artemia op donderdag, dus de ochtend erop gaat er een zakje mee in de boodschappentas. Ze hebben ook allerlei diepvriesvoer, en verkopen voornamelijk Sera producten. Eerst voerde ik Hikari spirulinatabletten, maar volgende de LFS is Sera beter voor de waterwaarden. Vandaar de Sera Spirulina Tabs ( en ik heb ook nog gedroogde muggenlarven snacks en O-nip tabs staan, die ik op maak). Op de Vivariumbeurs heb ik wat Hikari goudvissenvoer ingeslagen, nadat ik het eerste zakje online had gekocht via Bol.com. Ook mijn repashy soilent green heb ik online gekocht. En bij de stand van voervoorvis vond ik gedroogde zijderupsen in een klein zakje, die ik nu uitprobeer. Ik heb bij hen ook spirulinatabletten gekocht, eens kijken hoe dat gaat. Ik heb deze vissen nog niet zo lang, en ben nog een beetje aan het uitproberen wat het beste werkt bij hen. Iedere vis ( en dan bedoel ik niet de soort!)is immers anders, heeft zijn eigen karakter, eigen smaak, gewoonten etc.
 
Hoewel dit veel wisselt, meestal ongeveer djt 3x in de week Vlokvoer Sera Vipan, 2/3x diepvries (rode mug, artemia, zwarte mug, witte mug). Otocinclus en garnalen krijgen nog af en toe tabletjes(Tetra wafermix) en wat groente. Garnalen krijgen verder precies hetzfde als de vissen.
 
Ik voer geen vers omdat er vaak iets inzit wat niet uitgenodigd is.

Pets place heeft hier ook diepvries met al die insecten.

De suikerstick zakjes met muggelarven heeft zooplus.

De insecten zoals artemia, watervlooien, muggelarven heb je overal in potjes die gedroogd zijn. Hier doe ik vaak vitamine drupjes op omdat het hier goed intrekt.
 
roofvissen en silverdollars
meestal sla, of kool
en de roofvissen geef ik meestal tilapia of pangasius.

btw watervlooien enzo zijn kreeftachtige
 
sluierstaart.

Ik voer ze 1x per dag. Ik heb relatief veel planten in mijn bak zitten voor een sluierbak dus ze eten de hele dag door algjes of waterpest.

-Hikari fancy goldfish Wissel ik af met tetra of sera.
-Tetra gold sticks Wissel ik af met hikari of sera.
-Sera goldfish korrels Wissel ik af met Tetra of Hikari.
-Diepvries bloedwormen 1x per week
-af en toe doperwten 1x in de maand
 
roofvissen en silverdollars
meestal sla, of kool
en de roofvissen geef ik meestal tilapia of pangasius.

btw watervlooien enzo zijn kreeftachtige

Puur belangstelling. Geef je van die vis filet uit supermarkt in stukjes ofzo of moeten het levende vis zijn.
 
Puur belangstelling. Geef je van die vis filet uit supermarkt in stukjes ofzo of moeten het levende vis zijn.
gwn uit supermarkt. Wss minder kans op ziektes en een stuk goedkoper. Ze eten ongeveer een hele tilapia per dag...
 

Terug
Bovenaan