Wat voor alg is dit


AQUAR3LL3

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2020
Berichten
620
Locatie
Hoogvliet
Hoi wat voor algen zijn dit. Het is de 3e dagnahet water vullen. Heb lich intensiteit naar 50 verlaagd vanaf 95% en co2 verhoogd aangezien deze nog donkergroen is.
 

Bijlagen

  • 20200316_173707.jpg
    20200316_173707.jpg
    101 KB · Weergaven: 101
  • 20200316_173635.jpg
    20200316_173635.jpg
    81.7 KB · Weergaven: 103
Ik kan er zo weinig van maken en dacht eerst dat het groene mosjes waren. Kun je een close up maken want alg na 3 dagen is erg vlot hoor.
 
Ik kan er zo weinig van maken en dacht eerst dat het groene mosjes waren. Kun je een close up maken want alg na 3 dagen is erg vlot hoor.
Deze is iets beter. Vandaag voor het eerst planten voeding basis van aquariumbemesting toegevoegd een 3e van wat nodig is.
 

Bijlagen

  • 20200316_180557.jpg
    20200316_180557.jpg
    50.2 KB · Weergaven: 106
  • 20200316_180535.jpg
    20200316_180535.jpg
    30.2 KB · Weergaven: 100
Dat lijkt me wel wat op baardalg. Op zich is dat vaak een probleem door een CO2 tekort. Dat zou je dan moeten verhogen, ook gelet op het feit dat je dropchecker nog donkergroen is. Wanneer je er verder geen levende have in hebt zou je dit kunnen doen. Maar dit gezegd hebbende, ik begrijp dat je aquarium net is opgestart? Er komen mogelijk nog meerdere problemen. Vaak verdwijnen die problemen ook wel weer omdat je aquarium zich moet stabiliseren. En dat betekend eigenlijk; geduld.
 
Dat lijkt me wel wat op baardalg. Op zich is dat vaak een probleem door een CO2 tekort. Dat zou je dan moeten verhogen, ook gelet op het feit dat je dropchecker nog donkergroen is. Wanneer je er verder geen levende have in hebt zou je dit kunnen doen. Maar dit gezegd hebbende, ik begrijp dat je aquarium net is opgestart? Er komen mogelijk nog meerdere problemen. Vaak verdwijnen die problemen ook wel weer omdat je aquarium zich moet stabiliseren. En dat betekend eigenlijk; geduld.

Heb de bubbels iets verhoogd van 30 naar 40. Morgen kijken of het resultaat heeft of de dropcheck. Zal ook de bemesting volgens de gebruiks aanwijzing toevoegen. Mijn eerste waterwissel staat toch op de kalender volgens de soil gebruiksaanwijzing.
 
Dat lijkt me wel wat op baardalg. Op zich is dat vaak een probleem door een CO2 tekort. Dat zou je dan moeten verhogen, ook gelet op het feit dat je dropchecker nog donkergroen is. Wanneer je er verder geen levende have in hebt zou je dit kunnen doen. Maar dit gezegd hebbende, ik begrijp dat je aquarium net is opgestart? Er komen mogelijk nog meerdere problemen. Vaak verdwijnen die problemen ook wel weer omdat je aquarium zich moet stabiliseren. En dat betekend eigenlijk; geduld.

Helemaal met je eens maar baardalg in deze vorm na 3 dagen is wel erg snel vindt ik en zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Geduld is denk ik et beste advies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rubz
Kun je de alg makkelijk weghalen of zit t behoorlijk vast? Lijkt een beetje t midden tussen baardalg en bruinalg.
Op je voorlaatste foto lijkt trouwens wel een beestje op t hout te zitten.
 
Kun je de alg makkelijk weghalen of zit t behoorlijk vast? Lijkt een beetje t midden tussen baardalg en bruinalg.
Op je voorlaatste foto lijkt trouwens wel een beestje op t hout te zitten.
Heb er al een keer met mijn vingers langs het hout geschrob en ging er niet gelijk af. Het zit ook alleen maar op 1 stukje hout, zou dat van de vorige eigenaar gekomen zijn? Toevallig via mp gekocht.
Dat beestje heb ik er inderdaad al meer van gevonden, soort wormpjes, 3e soort dier in mijn bak.

Heb nu weer wat nieuws gevonden. Raamalg ofzo. Heb het het eraf geschrapt maar zaten al meerdere plekken op het raam.
 

Bijlagen

  • 20200317_130020.jpg
    20200317_130020.jpg
    77.3 KB · Weergaven: 86
Heb er al een keer met mijn vingers langs het hout geschrob en ging er niet gelijk af. Het zit ook alleen maar op 1 stukje hout, zou dat van de vorige eigenaar gekomen zijn? Toevallig via mp gekocht.
Dat beestje heb ik er inderdaad al meer van gevonden, soort wormpjes, 3e soort dier in mijn bak.

Heb nu weer wat nieuws gevonden. Raamalg ofzo. Heb het het eraf geschrapt maar zaten al meerdere plekken op het raam.

Dat stukje hout van een vorige eigenaar verklaart dan veel. Dan blijf ik toch bij baardalg Dat is gemakkelijk te verhelpen. Het kan met Carbo met je kan het hout ook even in heet water leggen. Gewoon heet water vanuit de kraan dus geen kokend water. Dat bruine vlekje op het raam zal bruinalg zijn en verdwijnt vanzelf mettertijd. Zie ook mijn bovenstaande bericht. Over het algemeen. Heb geduld je bak moet zich stabiliseren.
 
Dat het geen nieuw hout is kan inderdaad de baardalg verklaren die Ben al noemde. Dan is dat denk ik al aanwezig geweest op het hout.
 
Ok zit vastgelijmd maar kan er gewoon uit. Besmet deze alg meervan het aquarium of kan ik het beter bestrijden met meer co2. Zal morgen wel wat vloeibare co2 kopen dan spuit ik het erover.
Thanks voor het advies @benvo en @jessicapilon
 
Kan ook waterstofperoxide 3% kopen. iets meer dan een euro voor 100 ml. even in een spuitje doen in dan op het alg spuiten (wel even filter uit tot het uitgebruisd is voor het beste resultaat)

Trouwens te koop bij de drogist
 
Jezus zie het nu op alle stukken van dat hout. Had een 2 stukken van hem gekocht en deel kapot gemaakt om als wortelen te dienen.

Kan ook waterstofperoxide 3% kopen. iets meer dan een euro voor 100 ml. even in een spuitje doen in dan op het alg spuiten (wel even filter uit tot het uitgebruisd is voor het beste resultaat)

Trouwens te koop bij de drogist
Waterstofperoxide ga ik niet doen heb gelezen dat het slecht voor mijn bacterie cultuur is die nog hard aan het opbouwen is.
 
Wat een drama dat alg. Gelukkig wel alleen op die 2e hands stukken.
 

Bijlagen

  • 20200318_173233.jpg
    20200318_173233.jpg
    178.1 KB · Weergaven: 83
Ik zou als het nog kan het insmeren met carbo of waterstofperoxide.
 
Ik zou als het nog kan het insmeren met carbo of waterstofperoxide.
Ja morgen even tijd vinden om carbo te halen. Zit alleen net perfect in mijn ph kh maar het wordt steeds meer dus snel uitroeien.
 
Jezus zie het nu op alle stukken van dat hout. Had een 2 stukken van hem gekocht en deel kapot gemaakt om als wortelen te dienen.


Waterstofperoxide ga ik niet doen heb gelezen dat het slecht voor mijn bacterie cultuur is die nog hard aan het opbouwen is.
Als je hele kleine hoeveelheden gebruik moet het goed komen. ik dee t vaak tijdens water wissel op de delen die boven het water uit kwamen.
 
Als je hele kleine hoeveelheden gebruik moet het goed komen. ik dee t vaak tijdens water wissel op de delen die boven het water uit kwamen.
Goed om te weten, thanks Sommige stukken zitten iets te laag is 95% verversen. Had gelezen om het in een spuit te doen en dan erover spuiten. Morgen even langs de lfs.
 
Goed om te weten, thanks Sommige stukken zitten iets te laag is 95% verversen. Had gelezen om het in een spuit te doen en dan erover spuiten. Morgen even langs de lfs.
Klopt ja, gewoon met een spuitje van 10ml ongeveer of ter plekke erop spuiten. Etos verkoopt 100 ML voor 1,10 dacht ik en LFS verkoopt soms 1L '' Söchting Oxydator Solution ''

MOET 3% ZIJN OM GEVAREN TE VOORKOMEN

etos-waterstofperoxide-aanbieding.png
216020.jpg
 
Ok zit vastgelijmd maar kan er gewoon uit. Besmet deze alg meervan het aquarium of kan ik het beter bestrijden met meer co2. Zal morgen wel wat vloeibare co2 kopen dan spuit ik het erover.
Thanks voor het advies @benvo en @jessicapilon

Zelf doe ik vaak wat in een beker en gebruik dan een penseel of kleine kwast om daar het hout mee in te zetten. Dan even 5 min laten liggen en weer de bak in.
 
Heb easy carbo met een spuit over de stukken gespoten en het is nu eigenlijk allemaal dood. Niet meer als de dagelijkse hoeveelheid. Bedankt !
 
Mooi dat het effect heeft gehad.
 

Terug
Bovenaan