Wat is er nieuw

Wat voor aquarium plant is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter zaza_lvs
  • Startdatum Startdatum
Z

zaza_lvs

Guest
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een vraag over mijn aquarium 'plant'.
Ik heb deze in de dierenwinkel gekocht samen met nog een andere soort plant. Die andere is dood gegaan en nu heb ik alleen deze twee bladeren nog over.
Weet iemand wat voor plant dit is?

IMG_4947.jpg

Lijkt me een Javavaren, deze hoort op hout of steen te worden gebonden en overleeft het niet zo in de bodem.

Lijkt me een Javavaren, deze hoort op hout of steen te worden gebonden en overleeft het niet zo in de bodem.
Dankjewel! Dan ga ik hem aan een stuk hout of steen binden. Had het namelijk ook al op internet gelezen. Ik wist alleen niet zeker of het wel echt een Javavaren was.

Zijn het twee losse bladeren met steel? Zonder fijne bruine wortels? Of heb je ook een stukje wortelstok erbij.
In het eerste geval zal hij niet wortelen, ook niet als je hem opbindt. Wel kunnen op het blad nog jonge plantjes ontstaan.

Zijn het twee losse bladeren met steel? Zonder fijne bruine wortels? Of heb je ook een stukje wortelstok erbij.
In het eerste geval zal hij niet wortelen, ook niet als je hem opbindt. Wel kunnen op het blad nog jonge plantjes ontstaan.

Er zitten aan de beide losse bladeren wel wortels. Ik heb ze nu op een steen gebonden, maar ik weet niet of ze het nog gaan doen...

thumbnail_IMG_4977.jpg

IMG_4947.jpg

Javavaren is een sterk plantje, echter het advies is om een stuk of vier bladeren te houden, als je een gedeelte afknipt om te stekken. Afwachten wat deze gaat doen, maar anders zullen er vast mensen zijn die stekken hebben.

Dit is een echte water plant dus die haalt zijn voeding uit het water.

• Leuk
Waarderingen: JoKi
De bladeren uiteraard.
Moeras planten halen hun voeding uit de bodem dus met de wortels.

• Leuk
Waarderingen: JoKi
Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan