Wat is er nieuw

Wat voor beest is dit?

anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Leeftijd
30
Sinds zondag heb ik mijn aquarium ingericht en beplant. Nu merkte ik vanavond dat er een worm in de bodem zit. Hij is rozig, 1/2mm dik en ontzettend snel. Als ik het er probeer uit te vissen dan trekt hij meteen terug in de bodem. Weet iemand wat het is? Zat zelf te twijfelen tussen planaria en bloedzuiger?
IMG_20200225_193801.jpg

Lijkt wel een regenworm. Misschien meegekomen met de nieuwe plantjes.

Ik heb het idee dat tubifex dunner is en doorzichtiger dan deze worm? Top loopt taps toe.

IMG_20200225_211915.jpg

Nog een fotootje

Is tie plat?
Edit: ik zie de 2e foto al. Geen platte worm

Nu weet ik weinig van jouw inschattingsvermogen maar een regenworm is al gauw 3 mm dik en geen halve mm en daar basseerde ik mijn antwoord op

Ah, ik bedoelde met 1/2 geen 0.5mm. Maar 1 a 2 mm, vandaar de verwarring. Maar 3mm komt ook wel in de buurt inderdaad. Dan gok ik ook op een regenworm. Zolang het maar geen bloedzuiger ofzo is

Bloedzuigers zijn in tegenstelling van hun naam, niet rood en niet zo lang en verplaatsen zich hetzelfde als een slak

Doet me toch wel denken aan een kleine bloedzuiger, gezien de tekening op z'n rug en z'n spitse snuit. Bloedzuigers verplaatsen zich ook door zich als een rups te buigen en de voet bij de kop te plaatsen.

Er uit met dat ding zou ik zeggen wat het ook is en wel zo snel mogelijk
Hoort niet in de bak

Ik krijg het er niet uit.. het is echt te snel om te pakken te krijgen. Zou ik een poging kunnen wagen met een stukje vlees in een bakje? Als het een bloedzuiger is dan komt het er dan wel uit denk ik?

Haha, het ding trekt zich zo snel terug in de grond, daar is geen beginnen aan. Ik hoop dat ie binnenkort zich wat beter laat zien, zodat ik het kan vangen

Of zou Flubenol werken?

Zeker weten regenworm of familie. Bloedzuigers hebben geen ringen en bewegen zich heel anders.

IMG_20200226_081433.jpg

Het is er uit! Gewoon een regenworm volgens mij

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan