Wat voor bodem moet ik nou nemen


S

Syl1990

Guest
wat moet ik nou doen
Ik wil met het aquarium dat komt in februari
Ook bodembewoners hebben
Onder andere corydoras en pantsermeervalletjes
Maar ik wou in eerste instantie een aquasoil
Daar ben ik van afgestapt omdat de bodembewoners in de bodem gaan graven
Dus dacht ik dan neem ik een filterzandbodem met voedingsbodem
Maar ook dan komt de bodem los doordat de vissen gaan woelen
Is dan mischien een zandbodem met stukjes klei dr in een goed idee
Ik hoop dat iemand goede tips heeft
 
Als je graag voeding in de bodem hebt zitten, zijn die bolletjes een goede optie. Voedingsbodem kan idd rommel geven. Heeft de dierenwinkel dat aangeraden? :p

Voor die bodembewoners is elke bodem prima zolang de korrels niet scherp zijn. Qua onderhoud is een bodem van filterzand fijn, daar zakt het vuil niet zo snel in. Grindbodems vergen uitgebreider stofzuigwerk.
 
Als je graag voeding in de bodem hebt zitten, zijn die bolletjes een goede optie. Voedingsbodem kan idd rommel geven. Heeft de dierenwinkel dat aangeraden? :p

Voor die bodembewoners is elke bodem prima zolang de korrels niet scherp zijn. Qua onderhoud is een bodem van filterzand fijn, daar zakt het vuil niet zo snel in. Grindbodems vergen uitgebreider stofzuigwerk.
Heb nu een grindbodem en vind het niet heel mooi
Maar de winkel waar ik geweest raden me filterzand aan met kleibolletjes wat ik wel een goede vond
Maar ik doe ook graag zelf onderzoek
Voor dat ik zomaar wat koop
 
. Qua onderhoud is een bodem van filterzand fijn, daar zakt het vuil niet zo snel in. Grindbodems vergen uitgebreider stofzuigwerk.
Ik heb zelf een grindbodem, maar hoef deze niet schoon te maken alle vervuiling word door mineralisering verwijderd, even opletten wat voor voer je gebruikt en geen omkijken meer naar, ik heb deze.
2019-08-15 11.29.51.jpg
 
Ik heb zelf een grindbodem, maar hoef deze niet schoon te maken alle vervuiling word door mineralisering verwijderd, even opletten wat voor voer je gebruikt en geen omkijken meer naar, ik heb deze.
Bekijk bijlage 280472
Nee een grondbodem wil ik sws niet
Dat heb ik nu en dat bevalt me niet zo
 
Ik heb zelf een grindbodem, maar hoef deze niet schoon te maken alle vervuiling word door mineralisering verwijderd, even opletten wat voor voer je gebruikt en geen omkijken meer naar, ik heb deze.
Bekijk bijlage 280472
Klinkt goed! :) Hoe bedoel je precies dat het mineraliseert? Zou wel een partijtje handig zijn.
 
Osmocote capsules inplaats van kleibolletjes is ook een optie.
Maar filterzand is inderdaad heel fijn.
Neem wel 0.4-0.8
 
Moet gelijk eigenlijk erbij zeggen dat dat van de Hornbach aardig prijzig is hoor.
 
Moet gelijk eigenlijk erbij zeggen dat dat van de Hornbach aardig prijzig is hoor.
Als je dat gekleurde spul neemt wel ja het gewone is best redelijk. Iwrs van 11 euro voor 25 kilo dacht ik.
Probleem is dat het bij Hornbach een zomer product is dus de winkel voorraad wordt niet meer aangevuld.
Hebben ze het bij je in de buurt nog dan heb je mazzel.
 
Moet gelijk eigenlijk erbij zeggen dat dat van de Hornbach aardig prijzig is hoor.
Ik haal het denk ik direct bij de winkel als ik me aquarium ga kopen
En met wat die kost
Maakt die paar euro voor zand ook niet meer uit
 

Terug
Bovenaan