Wat voor dier hagedis salamander is dit?


Goed gedaan!
Maar op de eerste foto's ziet de poot er ernstig verminkt en bijna onbruikbaar uit en op deze foto's zie je amper nog sporen van de verwonding! Is het dan een beetje gezichtsbedrog op de eerste foto's of is de verwonding niet zo duidelijk zichtbaar op de laatste foto's? Gebruikt hij de gewonde poot opnieuw?

Alleszins: :petjeaf::thumbs:
De poot was inderdaad zo beschadigd en waarschijnlijk ook erg gedehydrateerd en na een waterbadje en wat rust is z'n poot extreem snel hersteld. Dit is ook waar salamanders bekend om staan en waarom we zoveel op wordt geëxperimenteerd in laboratoria..
 
IMG_6107.JPG
IMG_6109.JPG
IMG_6110.JPG
Ik heb hem net vrijgelaten in een riet plasje zonder eenden of vissen
 
Heel erg knap van je!

Hij/zij is goed hersteld, de poot zal hij/zij waarschijnlijk nooit meer 100% kunnen gebruiken, maar je hebt 'm goed verzorgd.

Ook een ideale plaats om het beestje los te laten!
 
Wat goed, dat je de salamander hebt gered!

En je hebt hem goed verzorgd.:thumbs:
 
Heel erg knap van je!

Hij/zij is goed hersteld, de poot zal hij/zij waarschijnlijk nooit meer 100% kunnen gebruiken, maar je hebt 'm goed verzorgd.

Ook een ideale plaats om het beestje los te laten!
Heel erg bedankt! Ik hoop dat ik het goed heb gedaan en dat het beestje zn soortgenootjes gauw terug vindt :smitten:
 
Dit is een kleine watersalamander. Die trekken in deze koude tijd van het jaar rond naar hun voortplantingswateren. Ik zou het diertje weer terug zetten waar je hem gevonden hebt. Het diertje vind zijn weg wel weer. Daarnaast zijn deze diertjes beschermed en mag je deze niet onder je houden, vangen en/of verstoren.
 
Dit is een kleine watersalamander. Die trekken in deze koude tijd van het jaar rond naar hun voortplantingswateren. Ik zou het diertje weer terug zetten waar je hem gevonden hebt. Het diertje vind zijn weg wel weer. Daarnaast zijn deze diertjes beschermed en mag je deze niet onder je houden, vangen en/of verstoren.
Misschien moet je de volgende keer eerst de post lezen voordat je reageert :p
 
Het is een kleine watersalamander. Ik ga wel erg twijfelen aan de deskundigheid van de winkelier die reptielen verkoopt als hij dit dier aanziet voor een gekko.
Salamanders hebben een groot herstelvermogen. Ik denk dat hij de beste kansen heeft als je hem gewoon in de natuur laat.
 

Terug
Bovenaan