wat voor 'n killi en levendbarende (rekord800 + 30*20*20)


kaylee_D

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2014
Berichten
938
Locatie
woerden
Hallo iedereen. Op dit moment heb ik een Rekord800 staan met 9 endlers (en jongen, maar die gaan telkens weg) en 4 jonge platy's. Hier komen ook nog 8 Corydoras panda bij. Hier wil ik graag nog een levendbarende soortje in, maar die niet kruist met platy's/endlers (dus niet bijv. guppy's/zwaarddragers)

Verder heb ik een 30*20*20 bak waar ik graag 1 koppeltje/harempje killivisjes in wil gaan houden. Verder komen daar geen andere vissen bij. Ik wil graag een soort die meerjarig is.

Hebben jullie toevallig ideetjes?
 
Levendbarenden:
Xenotoca eiseni
Ik weet alleen niet of die kruist met guppen of platys.

Killis:
Aphyosemion Australi�/stratium
Epiplaty annulatus
 
Xenotoca eiseni is een beetje een bijtgrage, nare soort. Zou ik niet met toch wat tere killi's samenhouden.

Heterandria formosa is leuk, maar moeilijk te verkrijgen.
 
De killi's komen apart van de levendbarenden ;) De killi's komen in een eigen bak en de levendbarende soort komt samen met de endlers, platy's en Corydoras panda.

De epiplatys annulatus wil ik liever niet, vind het niet zo'n leuk visje, de Amphyosemion australi�/stratium houd ik even in m'n hoofd. evenals de Hetendria formosa. Ik kan altijd even rondvragen of iemand ze heeft en hoeveel ze kosten.
 
Dat minibakje is alleen maar leuk om de killi vissen er in af te laten zetten (en zelfs dan is het krap) maar als LEEFruimte is gewoon gigantisch ongeschikt.
Tenzij je het leuk vindt om het vrouwtje doodgejaagd te zien worden door het mannetje.

Dus houd nu eens op met dat gedoe, ga er garnalen in houden of gebruik het als snoepjespot/ plantenbakje/ sokkenla ofzo.

Je wilt zo graag een 'expert' worden - gedraag je er dan ook eens naar in de praktijk en doe geen dingen die je anderen afraadt! Je *weet* dat het niet kan, de dood wordt van alles wat je er in stopt, dus houd op met naar je gelijk te vissen.
Want als 'een ander het zegt' heb JIJ weer een excuus - terwijl je al lang en breed weet dat het onverantwoord is!

Je werkt hier met dieren die recht hebben op een zo goed mogelijk leven, het zijn geen plakplaatjes voor je verzameling!
 

Terug
Bovenaan