Wat is er nieuw

Wat voor nieuw aquarium..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Donald72
  • Startdatum Startdatum
D

Donald72

Guest
Hoi

Ik wil graag een nieuw aquarium kopen van ong 120 cm. Wat zijn jullie suggesties?

Zijn veel keuzes mogelijk. Maar belangrijk is..wat wil je voor vissen houden.
En, de belangrijkste misschien, wat is het budget.

Een tropisch vissenbestand wil ik graag. Budget Maakt niet zo veel uit.

Ikzelf kies tegenwoordig alleen nog voor volglas bakken (dus merkloos en zonder meubel/accesoires). Met als voordeel dat je dan, als je het goed doet, vaak voordeliger uit bent. Of je moet natuurlijk een degelijke tweedehands weten, dan gaat het meestal niet op. Nadeel is natuurlijk dat je alle benodigheden los moet uitzoeken en aanschaffen. Dat kan ook als een voordeel worden gezien aangezien je exact kunt kiezen wat je wilt.

Ja ik wil liever alles in 1...

Wat denken jullie van de ciano 120 emotions?

Strakke bak, t is ook deels persoonlijk. De een vindt het mooi. Een ander niks.
Aquarium-voordeel.nl heeft wel geschikte prijzen zag ik.

Ik heb al jaren een Trofis. Ik ben er erg tevreden over.

Bij mijn in de buurt aanbieding bij aquarium winkel. 390 euro.

Ik vind het niet duur. Of ik het mooi vind is wat anders. Maar het hoeft niet in mijn kamer te staan.

Edit: Wat zit erbij voor dat geld?

Alles. inc meubel.

Vkc in Woudenberg heeft straks een mooie staan op vivarium.

Tijdens de Vivariumbeurs tonen wij de nieuwe aquaria van AkvaStabil, van:

130x50x50 cm
100x50x50 cm.
Deze aquaria zijn tijdens de Vivarium (met beurskorting) te koop, af te halen na afloop van de beurs.

Het is mogelijk om deze aquaria van tevoren in Woudenberg te bezichtigen en te reserveren.

Meer info staat bij hun op de site. Gister nog geweest. Zijn mooie bakken.

Donald72 zei:
Ja ik wil liever alles in 1...

Wat denken jullie van de ciano 120 emotions?

Wat denk je van een aquatlantis fusion. Zie link in onderschrift.

Is ook een mooie! Is hier alles inbegrepen? (Filter, verwarming, verlichting..)

In princiepe is alles inbegrepen.
Maar ik ben zelf geen voorstander van een intern filter.
Maar het aquarium is compleet.
Internfilter (niet vast gekit) met daarin een verwarmer, en standaard led verlichting.

Mocht het Rio worden zou ik eerder voor de 300 kiezen dan de 240, meer diepte en hoogte.
Ik ben zelf ook aan het neuzen en ik vindt het altijd heel moeilijk om een keus te maken....dus succes met kiezen!
Die fusion is wel qua looks een hele strakke.

eric79 zei:
Mocht het Rio worden zou ik eerder voor de 300 kiezen dan de 240, meer diepte en hoogte.
Ik ben zelf ook aan het neuzen en ik vindt het altijd heel moeilijk om een keus te maken....dus succes met kiezen!
Die fusion is wel qua looks een hele strakke.

Ik vind de juwel bakken ook erg mooi, en goed afgewerkt. Alleen is er in mijn optiek ��n groot nadeel. Het rommel cabinet in het midden. Bij mij is dat een vergaarplaats van rommel. 😳

Ik weet niet of dit een standaard juwel kast is maar deze heeft 3 deurtjes in plaats van 2 en een open ruimte:

oQyLG-D0lKDz4BFUtCB9ezBv_XTSHONF.jpeg

Aquatlantis en Trofis vind ik toch wel een maatje beter als Juwel eerlijk gezegd....
Dus als budget geen optie is zou ik voor zoiets gaan, of een eheim.

Het is een kwestie van smaak denk ik. Er is heel erg veel te koop. Ik zou in ieder geval voor een goede kwaliteit gaan en niet de eerste de beste bak kopen. Als de prijs een issue is kun je eens op MP kijken want daar is erg veel aanbod voor vaak een aantrekkelijk bedrag. Persoonlijk vind ik de aquaria van ADA erg mooi.

Als geld geen issue is, dan kan je m.i. het best naar een bedrijf stappen die bakken op maat bouwt.

Veel van die bedrijven leveren niet alleen maatwerk, maar kunnen dat ook gieten in fantastische designs.

De meeste kunnen ook de randapparatuur leveren, waardoor je ook op dat vlak voor het beste kunt kiezen. In samenspraak met de leverancier kan je bak dan rekening houden met die specifieke randapparatuur.

Toch zou ik, als het mijn eerste bak was, geen maatwerk nemen. Ik zou eerst beginnen met een klein standaard bakje, om te weten en leren wat mijn persoonlijke noden zijn. Heb je nog nooit een aquarium gehad, dan weet je dat niet.

Ik zou voor een bak kieZen die niet alleen lang is maar ook diep/hoog. Uiteindelijk gaan de liters tellen. Dan liever iets korter maar meer liters. Hoogte kan ook belangrijk zijn als je in de toekomst vissen wilt houden die hier behoefte aan hebben.

Succes met het kiezen!

Zap zei:
Ik zou voor een bak kieZen die niet alleen lang is maar ook diep/hoog. Uiteindelijk gaan de liters tellen. Dan liever iets korter maar meer liters. Hoogte kan ook belangrijk zijn als je in de toekomst vissen wilt houden die hier behoefte aan hebben.

Succes met het kiezen!

Daarom heb ik voor de grotere versie van de Fusion 120 gekozen. Die is dieper en hoger.
1,2 m, maar toch 300 liter.

Ik zat ook te denken aan een Aqualantis, ik kijk eerst even nog of alles goed gaat met mn 60 cm bak en dat ik over een paar maand ga upgraden naar een grotere bak

Ik zou zeggen, ga alles eens goed in het echt bekijken bij diverse zaken.
Dan zie je goed de mogelijkheden en aansluitingen/doorvoeren.

Ook kun je veel inspiratie op doen bij showbakken die echt draaien.
Welke techniek en hoe ze die hebben aangesloten/weggewerkt.

Zelf vond ik dat nog wel het leukste. Het orienteren en uitzoeken.

Ik ben heel benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat worden, hopelijk maak je ook een topic met veel foto's.

biljoenblik zei:
Daarom heb ik voor de grotere versie van de Fusion 120 gekozen. Die is dieper en hoger.

Is dat niet lastiger bij het reinigen zo'n hoge bak?

Ik heb uiteindelijk nu zelf een Eheim Proxima 325 (=130cm) gekocht. Mede omdat de kwaliteit en service van Eheim wat mij betreft top is. De Aquatlantis Fusion 120 was zeker ook een optie. Echter bleek deze voor onderhoud voor mij net iets te hoog.

Coulibaly zei:
biljoenblik zei:

Is dat niet lastiger bij het reinigen zo'n hoge bak?

Valt mee. Ik heb wel een opstapje gekocht. Nou ja opstapje, het is een step up bankje wat ze voor fitness gebruiken.
Is 20cm hoog en 1m breed.

Dat is een idee inderdaad, zal ik ook eens naar kijken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan