1. Een bezoek aan onderstaande sponsors houdt deze deze snelle server in stand. Dank voor uw support!

Wat voor plantenbemesting gebruiken jullie? En wat is jullie mening erover?

Discussie in 'Plantenbemesting' gestart door PippaF, 13 mrt 2017.

Aangepast zoeken
View Users: View Users
  1. PippaF

PippaF

Lid geworden:
    9 mrt 2017
  2. PippaF

PippaF

Lid geworden:
    9 mrt 2017
    I
    Ik dacht zelf ook aan Easylife, Tetra, Colombo, V30.

Hebben jullie ervaring met V30?

3. PippaF

PippaF

Lid geworden:
    9 mrt 2017
    Ik ga eerst nog de "goedkopere plantenbemesting" testen maar bedankt!

4. lekkie0104

lekkie0104

Lid geworden:
    14 nov 2009
    Heb zelfs ook plantenvoeding van het merk Festal; Festal Compleet, Festal Sporenelementen + magnesium en Festal Calcium. Planten worden duidelijk dikker en voller dan met andere merken. Duurder in aanschaf maar qua gebruik doe je er veel langer mee. Daarnaast bevatten de "duurdere" merken vaak betere chelaten, waardoor de bepaalde elementen langer beschikbaar blijven voor de planten.
    Easy Life is opzich ook prima, daarvan gebruik ik alleen de Easy-Carbo nog als extra koolstofbron.
    Let ook op dat niet alle merken zo compleet zijn als dat ze aangeven!

5. Cornelius

Cornelius

Lid geworden:
    16 feb 2017
    Ik gebruikte ook de middelen van PlantedBox , maar daar ben ik mee gestopt omdat ik daar persoonlijk niet tevreden over ben.
    Dus ik meng mijn eigen 'dry salts' En deze bestel ik in het buitenland. En de resultaten zijn voor mijn bakken optimaal.
    Kosten zijn ook gunstig; ik ben 12,- kwijt voor 2 liter micro en 2 liter macro en daar doe ik 2 jaar mee. Maar, moet er wel bij zeggen dat ik een bakje heb van 50 liter.
    Maar als je hetzelf mengen van poeders tegenstaat kun je gerust de All-in- One aanschaffen. Dat is voor de gemiddelde aquariaan voldoende

6. benvo

benvo

Lid geworden:
    28 mei 2014
    Mijn plantenvoeding bestel ik in het buitenland..., Belgiƫ om precies te zijn. Ik gebruik de voeding van Backplay, een medelid op deze site, en ik ben er zeer tevreden over. Mijn plantenbak draait als een zonnetje!

7. jessicapilon

jessicapilon Beheerder Beheer

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Die gebruik ik inderdaad ook Ben. Qua prijs ook erg gunstig.

8. Niwla

Niwla

Lid geworden:
    29 dec 2015
    Ik geef wekelijks Profito, fosfaat en nitraat. Werkt voor mij tot nu toe prima.

9. blackmoor

blackmoor

Lid geworden:
    14 mei 2016
    Ben zeer tevreden over de EI set van Plantedbox, doe er meer dan een jaar mee en alles is makkelijk en duidelijk beschreven in de handleiding. Plantjes doen het erg goed:D

10. Niwla

Niwla

Lid geworden:
    29 dec 2015
    Misschien moet ik toch ook eens die AIO van plantedbox proberen :o. Wordt hier veel gebruikt lees ik :!

11. blackmoor

blackmoor

Lid geworden:
    14 mei 2016
    Ik vind apart doseren altijd fijner, maarja.....:D

12. Micr0

Micr0

Lid geworden:
    22 jan 2017
    omdat ik last heb van bruinalg en baardalg werd mij geadviseerd om easy carbo te gebruiken. wat is het verschil met easy carbo en AIO van plantedbox?

13. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Nadeel is wel dat je nitraat en fosfaat niet apart meer kan sturen.

14. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    De AIO is de all in one en bevat alle voeding. Carbo is een vervanger voor co2 en zt dan ook niet in plantenvoeding of de AIO.

15. Niwla

Niwla

Lid geworden:
    29 dec 2015
    Dat is waar! Daar heb je zeker een punt! Maar de vraag is in hoeverre dat nodig is als de AIO voor heel veel mensen goed werkt.

16. jessicapilon

Lid geworden:
    12 feb 2011
    Ja in de regel is de AIO ook wel voldoen hoor. Als je de EI volgt dan praat je vaak over andere waarden. Je kan eens kijken vlak voor het verversen hoeveel voeding nog aanwezig is en als je geen tekorten krijgt dan is dat verder prima. Veel gebruiken de AIO dus daar is niks mis mee.

Niwla vindt dit leuk.
  17. Peter76

Peter76

Lid geworden:
    6 jan 2017
    Heb ook al een tijdje problemen met mijn planten. Heb mij woensdag een fles all in on besteld bij planted box,vrijdag aangekomen met post. Maandag na mijn wekelijkse verversing eens van start gaan met dit product. Ben eens benieuwd.

Niwla vindt dit leuk.
  18. PippaF

PippaF

Lid geworden:
    9 mrt 2017
    Zo wat veel berichten! (was offline een paar dagen) Ik gebruik nu Easylife en ik merk wel dat mijn planten langer blijven leven! Bedankt voor de tips enz. Wie weet gebruik ik over een paar jaar een keer die Plantedbox... :D

Aangepast zoeken