Wat is er nieuw

Wat voor plantje is dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Betsy_visje
  • Startdatum Startdatum
B

Betsy_visje

Guest
Goedemiddag! Ik heb van de week een potje met voorgrondplantjes gehaald en vind hem erg mooi. Helaas is het kaartje met informatie over de plant. in de container belandt en heb ik geen idee wat de naam is van deze plant.

De onderkant van de bladeren is wat paarsig.

Ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen 🙂

Bijlagen

• AC2C78F1-62BF-4AEA-AD9E-1563E19722B2.jpeg
    AC2C78F1-62BF-4AEA-AD9E-1563E19722B2.jpeg
    169.9 KB · Weergaven: 165
@Dirk Bazuin bedankt! Ik kom op het internet veel rode varianten tegen met lange stengels. Ik dacht juist dat dit voorgrond plantjes waren ‍♀️. Heb jij ervaring met dit plantje?

@Dirk Bazuin bedankt! Ik kom op het internet veel rode varianten tegen met lange stengels. Ik dacht juist dat dit voorgrond plantjes waren ‍♀️. Heb jij ervaring met dit plantje?

Deze heeft kleine blaadjes en is dus de lobelia cardinalis soec. MINI. Een cultivar van de gewone lobelia. Het is een makkelijk plantje en kan in principe gewoon hoog worden, maar regelmatig snoeien houd ze klein, mede omdat ze niet hard groeien. Kijk maar in mijn foto album, heb ze jarenlang gehouden.

Edit: de rode vorm is een tuinplant-vijverplant. Lobelias worden ook in tuinsn gehouden vanwege hun mooie rode bloemen

@Dirk Bazuin bedankt! Ik kom op het internet veel rode varianten tegen met lange stengels. Ik dacht juist dat dit voorgrond plantjes waren ‍♀. Heb jij ervaring met dit plantje?
Ja ik heb ze jarenlang in de bak gehad. Bij mij bleven ze altijd compleet groen.
Het is bij uitstek een geschikt plantje om wat ze noemen een straatje mee te maken.
Opzich is het een redelijk snel groeiende vrij makkelijke plant.

zoals Dirk zeer leuk plantje om straatje meet te maken .
de bladeren ervan kunnen paars tint kleuren bij extreem veel licht

aah oke! En hoe snoei en stek je de plant?

Je kan er toppen afhalen en die er naast zetten dan vermeerder je het.
Of het geheel eruit halen en alleen de bovenste delen terug plaatsen.

Ook in de submerse vorm Rinzo?
ja enkele ( vergeten ) stekje die tussen javavaren en de achterwand gedreven waren ,paar cm onder wateroppervlak en max 10cm weg van de verlichting

@ Dirk uit de hoofdplant vormen zich toch nieuwe stekje die reeds wortels hebben

Ok dat wist ik niet maar momenteel heb ik deze plant ook niet en heb nooit erg veel licht erboven.

Nou dan heeft het vast aan mij gelegen maar hier werden de stelen kaal van onder zover ik me herinner.

Nadat de plant te groot is geworden uithalen,
De jonge stekjes er afnemen/scheuren en op de voorgrond planten (plantafstand 6-8cm ) , de oude moederplant onderste blaadjes verwijderen en wortels wat inkorten en dieper planten plantafstand+ 10cm zo krijg je een mooi oplopend straatje.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan