Wat voor soort filter is het beste?


wimbo

New member
Lid geworden
9 september 2022
Berichten
1
Leeftijd
56
Goedendag!


Ben nieuw op dit forum, ook nog een behoorlijke leek op vijvergebied. Hopelijk kunnen jullie me helpen bij mijn keus welk filter ik het beste kan aanschaffen.

Ben bezig met een vijver te graven van zo'n 13.000 liter.

Wil er sowieso goudvisachtigen in, maar in de toekomst wellicht ook koi's.

Ben nu bij twee vijverwinkels geweest. De één adviseerde me een drukfilter, de ander een doorstroomfilter.

Bij de eerste zeiden ze dat beide filters hetzelfde effect geven, maar een drukfilter veel handiger is in gebruik.

Bij de tweede zeiden ze dat een drukfilter het lang niet zo schoon krijgt als een doorstroomfilter.

Wat is jullie ervaring?

Ze hadden beiden blauwe ogen namelijk...
 
Goedendag!


Ben nieuw op dit forum, ook nog een behoorlijke leek op vijvergebied. Hopelijk kunnen jullie me helpen bij mijn keus welk filter ik het beste kan aanschaffen.

Ben bezig met een vijver te graven van zo'n 13.000 liter.

Wil er sowieso goudvisachtigen in, maar in de toekomst wellicht ook koi's.

Ben nu bij twee vijverwinkels geweest. De één adviseerde me een drukfilter, de ander een doorstroomfilter.

Bij de eerste zeiden ze dat beide filters hetzelfde effect geven, maar een drukfilter veel handiger is in gebruik.

Bij de tweede zeiden ze dat een drukfilter het lang niet zo schoon krijgt als een doorstroomfilter.

Wat is jullie ervaring?

Ze hadden beiden blauwe ogen namelijk...

Denk dat het net als bij aquariums op hetzelfde neer komt. Er zijn zo veel wegen naar Rome. Uiteindelijk is het doel van je filter om het water schoon te houden, zowel mechanisch(vuil) als biologisch (giftige stoffen omzetten naar niet giftige stoffen)

Je kan het zo groot en duur maken als je wilt, of diy achtig of "self maintaining", high low maintenance.

Wat trekt jouw zelf als meeste aan en waarom?
Wat laat je budget toe?
Wat past bij je vijver/tuin/wens?
 
Goedendag!


Ben nieuw op dit forum, ook nog een behoorlijke leek op vijvergebied. Hopelijk kunnen jullie me helpen bij mijn keus welk filter ik het beste kan aanschaffen.

Ben bezig met een vijver te graven van zo'n 13.000 liter.

Wil er sowieso goudvisachtigen in, maar in de toekomst wellicht ook koi's.

Ben nu bij twee vijverwinkels geweest. De één adviseerde me een drukfilter, de ander een doorstroomfilter.

Bij de eerste zeiden ze dat beide filters hetzelfde effect geven, maar een drukfilter veel handiger is in gebruik.

Bij de tweede zeiden ze dat een drukfilter het lang niet zo schoon krijgt als een doorstroomfilter.

Wat is jullie ervaring?

Ze hadden beiden blauwe ogen namelijk...
Als je koi in de toekomst wilt dan heb je een ander soort filter nodig dam een drukfilter. Ben zelf een groot voorstander van een sieve met daar achter of een kamerfikter of beadfilter
 

Terug
Bovenaan