Wat is er nieuw

Wat voor soort goudvis is Jip?

• Onderwerp starter Onderwerp starter suzannevisjes
  • Startdatum Startdatum
S

suzannevisjes

Guest
Hallo vissen-vriendjes,

Al bijna een jaar heb ik mijn goudvis Jip. zie filmpje: https://youtu.be/cCF1jtxGNh8
En omdat hij laatst uit zijn oude bakje gegroeid was heb ik een grotere voor hem gekocht samen met een vriendinnetje: Janneke! :smitten:

Ik kocht ze beiden als 'Sluierstaart Goudvissen'. Alleen valt het mij op dat de staart van Jip aan elkaar zit aan de achterkant, en dus eigenlijk maar 1 vin is. Janneke heeft twee sluiers aan de achterkant...

Wie kan mij vertellen wat Jip precies voor soort is, en of Janneke dan een ander soort is? :S

(Ook maak ik mij soms zorgen over de knikjes in de rugvin van Jip, is dit een afwijking?)

Groetjes,
Suzanne :z

Het zijn beide sluierstaarten.
Jip lijkt wel wat lange vinnen te hebben wat kan wijzen op een te kleine bak.
Hoe groot is het aquarium waar ze in zitten?

Hoi Remco,

Bedankt voor je super snelle reactie!
De bak waar ze nu in zitten is 60cm breed, 40 cm diep en 40cm hoog, is dat te klein?

Groetjes,
Suzanne

Dat is te klein ja, een bak van 1,20 meter met minimaal 50 liter per vis is beter. Sluierstaarten kunnen wel 30 cm groot worden.

Het zijn beiden fantails.

Het gebrek aan ruimte heeft bij Jip al flink zijn tol ge�ist. Bij te weinig ruimte probeert het lichaam klein te blijven om zo min mogelijk te vervuilen, maar de vinnen groeien door. Zulke vissen krijgen later problemen met zwemmen door de lange vinnen. Ook krijgen ze vaak problemen met de zwemblaas en buikwaterzucht, doordat de organen bekneld raken en niet goed meer functioneren.

Voor nu, zeker twee keer per week 70% water verversen en z.s.m. voor grotere huisvesting zorgen.

Hoi Jones,

Wow! nooit gedacht dat dit o heftig zou zijn... ik ga snel op zoek naar de beste oplossing!
Bedankt voor de informatie,

Groetjes,
Suzanne

Geen probleem en fijn dat je het zo oppakt. Dat zien we hier weleens anders.

Succes! 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan