Wat voor soort slak?


W

Willian

Guest
Hoi, een paar weken terug trof ik deze slak aan in mijn garnalen bak. Ik vind de slak best groot, weet iemand wat voor soort slak dit is en of hij nuttig is?
20181215_213001.jpg
 
Lijkt me een Poelslak al is de foto net niet helemaal duidelijk. Alle slakken zijn wel nuttig en ruimen troep op in je bak.
 
Lijkt mij vrij groot voor een poelslak te zijn, zeker in vergelijking met de garnaal in de achtergrond. Maar zou ook niet zo direct kunnen zeggen welke het juist wel is.
Nu slakken zijn inderdaad zoals John hierboven zegt handig, al kunnen indien het een poelslak is, dit er snel teveel worden.
 
Erg lange 'sprieten.'
Toch niet een jonge appelslak?
 
Lijkt mij vrij groot voor een poelslak te zijn, zeker in vergelijking met de garnaal in de achtergrond. Maar zou ook niet zo direct kunnen zeggen welke het juist wel is.
Nu slakken zijn inderdaad zoals John hierboven zegt handig, al kunnen indien het een poelslak is, dit er snel teveel worden.

Poelslakken mits ze niet met teveel mondjes zijn kunnen met gemak 1 cm groot worden
 
Poelslakken mits ze niet met teveel mondjes zijn kunnen met gemak 1 cm groot worden

Klopt, maar kan gezichtsbedrog zijn, voor mij lijkt die toch een pak groter dan 1 cm, heb ze hier vaak gehad, kan mij toch niet herinneren dat ze zo groot worden als hier afgebeeld.
 
Klopt, maar kan gezichtsbedrog zijn, voor mij lijkt die toch een pak groter dan 1 cm, heb ze hier vaak gehad, kan mij toch niet herinneren dat ze zo groot worden als hier afgebeeld.
Ja je weet niet hoe jong die garnaal is, dus daar kun je eigenlijk niet op bouwen
 
Ja je weet niet hoe jong die garnaal is, dus daar kun je eigenlijk niet op bouwen

Inderdaad, misschien meer informatie TS? Ook vindt TS de slak vrij groot, en in verhouding met het gras ook nog is op de achtergrond. Ben ik vrij zeker dat het geen poelslak is.
 
Torenslak denk ik.
Maak eens een foto van de zijkant?
 
Torenslakken hebben die bolling niet volgens mij.
 
Misschien dat je nu een beetje een perspectief hebt dit is mijn duim:)
20181217_210814.jpg
 

Terug
Bovenaan