Wat voor worm is dit?


MarkW79

Well-known member
Lid geworden
17 augustus 2021
Berichten
96
Leeftijd
44
672B18FA-1E60-4450-8826-68FA513B4DE1.jpeg

Ik hoop detritus worm en geen planaria?
 
Ik vind de foto niet duidelijk genoeg om er zeker van te zijn. Heeft de worm een driehoekige kop? Zo ja, dan is het planaria.
 
Ik ben het met Lizzy eens en kan het ook niet goed herkennen.
 
De worm is nog heel klein. Verder inzoomen maakt het er niet duidelijker op. Ik heb hem ook maar weggespoeld.

Ik zal bij een volgende die ik uit de bak kan halen een betere camera proberen
 
Diedriehoekige kop kan ik er nog niet uit herkennen maar het was dus ook nog een erg kleine
 
Een enkele planaria zal ook niet erg zijn zolang het maar geen plaag wordt.
 
Ah ok ik hou het in de gaten. Bedankt
 
weet niet wat het is mark beter foto nodig het kan wel slim zijn om je bakken tegen planaria te behandelen voor de zeker heid als je de kweek wil verkopen heb dat hier
veel jaren geleden gedaan en ze nooit gezien daarna met flubenol goed in lezen voor gebruik .
als je daar lang me w8t heb je kans dat der eitjes overal terecht komen en dat behandelen niet werkt
 
als je daar lang me w8t heb je kans dat der eitjes overal terecht komen en dat behandelen niet werkt
Volgens mij adviseert men ook nabehandelen met Flubenol al heb ik dat nooit gedaan.
 
Na wat meer studie op het wereld wijde web denk ik dat het Rhabdocoela is. Zeker omdat ik niet de typische vorm van het hoofd er in zag.
 
die heb ik ook mark meen dat ze die ook opstart wormpjes noemen in nederlands die woorden van zelf minder hoelanger je bakken draaien
 
Of de opstartwormen tot de platwormen behoren durf ik niet te zeggen maar ik denk dat er heel veel soorten wormpjes zijn.
 
Dat denk ik ook, maar ik wil ze niet haha. Laat ze maar lekker buiten in de grond van de tuin rond krioelen. Maar komt vast goed. Ik heb er voorlopig geen meer gezien
 

Terug
Bovenaan