Wat is er nieuw

Wat was mijn garnaal aan het doen met de eitjes?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sandra Muys
  • Startdatum Startdatum
S

Sandra Muys

Guest
Gisteren zag ik een garnaal iets aan het doen met haar eitjes (denk ik). Ik moest toen weg, dus het eind heb ik niet gezien.

Weet iemand wat deze vuurgarnaal aan het doen is?

Vanaf 1:20 wordt het beeld beter.

Wel vond ik een vel in de bak toen ik 3 uur later thuis kwam.....

Maar die eitjes??

http://www.youtube.com/watch?v=iNaWqT9F ... e=youtu.be

De witte ding achter haar is in de filter (stukje van het gras).

Alvast bedankt!

Als ze veel te veel eitjes krijgt om vast te houden stoot ze er wat af.
Maar het kan ook zijn dat het haar eerste maal eitjes is en omdat ze niet precies weet wat ze er mee moet ze niet goed vast houd en ze laat vallen.
Het kan ook zijn dat de eitjes niet bevrucht zijn die ze afstoot.
Kan ook zijn dat ze de eitjes goed op hun plaats legt.
Maar het filmpje is te donker om precies te zeggen wat er nu gebeurt.

Bedankt Erna.

Jammer dat je vind het filmpje te donker, ik vond dat rond 4 minuten het toch wel vrij duidelijk was, maar ik heb een grotere scherm. Het lijkt dat ze uit haar buik haalt, denk ik. Maar ik weet het niet (vandaar de vraag).

Ik ga vanuit dat ik deze keer geen baby garnalen zal krijgen / hebben en dat waarschijnlijk de moeder ook dood is.

Sandra

Lijkt mij inderdaad een geval waarbij de garnaal haar eitjes afstoot en dat kan verschillende oorzaken hebben zoals Erna al aangeeft.
Vaak heeft het met stress te maken en kunnen bv verkeerde waterwaarden de oorzaak zijn.

Sandra Muys zei:
Bedankt Erna.

Jammer dat je vind het filmpje te donker, ik vond dat rond 4 minuten het toch wel vrij duidelijk was, maar ik heb een grotere scherm. Het lijkt dat ze uit haar buik haalt, denk ik. Maar ik weet het niet (vandaar de vraag).

Ik ga vanuit dat ik deze keer geen baby garnalen zal krijgen / hebben en dat waarschijnlijk de moeder ook dood is.

Sandra

Nou,Sandra, ik heb ook niets gezien.

Vanaf 1.20 beter?? Nee,hoor.

Maar,jij krijgt ook jonge garnalen,hoor.

Ze geeft aan dat het vanaf 4 minuten beter te zien is en dat klopt ook Bertus,steeds ff doorklikken en dan ben je daar binnen 30 seconden 😉

Bedankt John. Ik zal vanavond naar de waterwaardes kijken en misschien een beetje verversen (want ik heb ook baby platy's in de bak, in een hang-maandje). Voor de zekerheid, ben ik van plan de guppy's die nog vrij rondzwemmen te verplaatsen naar mijn andere bak, dat de garnalen het hele bak voor hunzelf hebben (behalve dan die kleine platy's in hang-mandje). Misschien heeft zij, als ze nog leeft (en ik weet het echter niet) dan rust. Of kan een van de andere garnalen bevallen (als ze zwanger zijn, moeilijk te zien).
Ik ga ook even goed in die filter kijken, want daar was ze toen ze dit gebeurde.

Sandra
PS - Jammer dat de garnaal niet gewoon aan de voorkant in het licht dit ging doen ipv achter de filter.

Zolang er guppen en platys in je bak zitten zul je geen enkele jonkie van de garnaaltjes overhouden, deze worden namelijk opgegeten! Daarnaast vraag ik me af hoe het kan dat je niet weet of de moeder nog leeft of niet? Het lijkt mij toch dat je deze zou zien liggen als deze dood zou zijn?

Zou bijna zeggen was het maar waar want hier zitten ze ook tussen de vissen maar zijn bijna een plaag aan het worden.
Garnalen zijn een kei in het verstoppen dus zo overleven er over het algemeen aardig wat kleintjes en zou zomaar ook een reden kunnen zijn dat je dode garnalen niet altijd ziet liggen...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan