wat zal ik doen help mij !!


G

Gast14

Guest
als ik een 1 m bak heb of groter. wil ik heel nieuwe in richting. kunnen jullie ij daar bij helpen.

zoals
-wat voor planten zal ik nemen ?
-wat voor bode bedeking fijne steentjes van 1-3 mm of groter en de kleur ?
- een goeie eter aquarium ?
- welke drijf planten ?
-stenen of niet zowel welke waar en hoe groot ?
-welk houd?
-welke vissen die er het beste bij passen

ik zou totaal niet weten wat ik moet doen ik hou van een natuur aquarium zeg maar maar is weten julie ook wat anders ik vind egt alles wel mooi

foto's zijn ook goed voor inspiratie
 
kijk veel op internet naar foto's die je mooi vind

grootste deel van je vragen zijn smaakgebonden en dus moeilijk te beantwoorden

en probeer je tekst voor je op verzenden drukt nog eens na te lezen
dit leest niet zo makkelijk

je bodem is afhankelijk van je vissen die je wil

weet je al iets wat je zeker wel of niet wil
 
Woordblind. Doe je niets aan,.


Kijk diverse topics eens na, staan bakken genoeg.
 
ik bedoel dan wat voor planten zouden julie neemen ? en vissen enzo
 
ik wil zeker maanvissen en platy's blackomllys garnaaltjes kersen buikjes tetra soorten maar maan vissen neem ik alen als ik 1,20 bak neem
 
Je noemt nu een vreselijk combinatie van vissen op. Wil je dat niet allemaal bij elkaar houden?
 
ow dat was ik wel van plan maar daar om vraag ik dat hier ook welken kunnen dan niet samen en welke wel ?
 
ps hoe heet dit soort gras bodem ??
9jghea.jpg
 
Eleocharis acicularis (Naaldgras) denk ik.
 
tnx
 
ik had mijn zand bodem weg gedaan omdat er bij de blanten zwarte plekken ontstonden dat vertrouwde ik niet
 
Dat is Riccia, geen Naaldgras.
 
maar welke van deze vissen.kunnen echt niet samen ....maanvis, kersenbuikje, garnaaltjes, blackmollys, platys, tetrasoorten
 
Het is altijd afwachten. Voor hetzelfde geld gaat het allemaal goed. Als je geen aspiraties hebt om te kweken houden de meeste (kweek) vissen het wel uit op niet al te hard of zuur water. Ik zou in ieder geval de kersenbuikjes eruit doen. Die kunnen nog wel eens agressief doen. En je maanvissen zijn wat kwetsbaar.
 
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... Post753614
Hier wat voorbeelden van mogelijkheden voor een inrichting die Zuid Amerikaans oogt. Uitermate geschikt voor het houden van cichliden. Hier worden ook voorbeelden van planten gegeven. En er moet dan natuurlijk hout in.

http://www.licg.nl/irx/dieren/vissen/maanvis.html
maanvissen kunnen niet in een meterbak.
Bovenstaand een artikel over maanvissen. Je dient ze in een groep te houden. Daarnaast moet de bak minimaal 50 cm waterhoogte hebben en dat betekent dat de bak op zich hoger moet zijn dan 50 cm want de bodem neemt ook nog ruimte in beslag.

Misschien kun je voor een andere cichliden gaat zoals een apistogramma soort.
Google even op apistogramma of kijk hier op aquaforum even bij bewoners en huisvesting, subcategorie Cichliden, Amerikaans.



Voorbeeld van een zuid Amerikaans bestand:
Harem apistogramma cacatuoides 1 man, 2 vrouw.
school van 15 Paracheirodon innesi
Groepje van 8 otocinclus affinis , algeneter.
Een L-nummer of Ancistrus.

als je kiest voor apistogramma, dan liever geen corydoras op de bodem.
dat wordt anders te druk.
Succes!
 
Blackmollie's willen over het algemeen warm en een zouttoevoeging, platy's willen het juist weer wat koeler zo rond de 22 graden. Kersenbuiken zijn bloed aggressief als het tegen zit.

Ik zou zeggen ga eerst eens een leuk bakje maken van je huidige bakje. Tot nu toe is dat altijd al een mislukking geweest, dus ga daar eens lekker ervaring mee op doen voor je voor groter gaat.

Zo'n bak wat je laat zien ook. Erg mooi maar dat krijg je alleen door toevoeging van CO2 en een flinke belichting. Dat is voor jou denk ik voorlopig even te hoog gegrepen.
 
ik zie wel ff wat ik zal doen
bedabkt voor de i.fo ik ga er zeker wat me doen
 
wilke vissen kunen dan wel samen
 
Tetra's en garnalen kunnen prima samen. En als je genoeg schuilplaatsen hebt voor de garnalen kunnen de maanvissen er ook wel bij in.
 
psychodad zei:
Tetra's en garnalen kunnen prima samen. En als je genoeg schuilplaatsen hebt voor de garnalen kunnen de maanvissen er ook wel bij in.

bij de maanvissen is het probleem niet de garnalen.
het zijn 2 problemen;
het eerste probleem zou de waterhoogte zijn.
de waterhoogte is niet hoog genoeg om de maanvis mooi uit te laten groeien, hierdoor zal de maanvis vervelende(gebogen) vinnen krijgen.
er komt ook nog eens bij dat dat er lelijk uit ziet.

probleem 2:
de bak is te kort.
de lengte van de bak is te kort om een groep van 6 vissen op een normale manier te laten zwemmen.
waarom een groep van 6?;
het zijn groeps dieren en men moet deze vis in groepen houden, anders gaan de vissen zich verstoppen en voelen ze zich niet op hun gemak.


mvg


joris
 
jordi terpstra zei:
ps hoe heet dit soort gras bodem ??
9jghea.jpg
als ik het goed heb, is deze bak van takashi amano.
dus als je nog wat meer wil leren/weten van deze stijl, google ff.


mvg

joris
 
dank julie allemaal
. is een aquarium van 1.20 m niet lang genoeg?
 
jordi terpstra zei:
dank julie allemaal
. is een aquarium van 1.20 m niet lang genoeg?
waarvoor?
maanvissen?

dan vooral dat laatste, voor als ze koppels gaan vormen.
ik wou ook in mijn rio 240 maanvissen en heb goed ge�nformeerd bij leden met ervaring met deze vissen.
zij zeiden dit ook.
 
okee hoe bwsoel.je koppels gaan vormen.
 
welke vissen passen nog meer bij deze ? ... neontetra otocinclus affinis apistogramma ?
 
jordi terpstra zei:
okee hoe bwsoel.je koppels gaan vormen.

nou als je maanvissen koopt, moet dit een groep zijn(groepsdieren)
maar dan gaan de vissen koppels vormen, man/vrouw.
dan wil het stelletje een eigen stukje(redelijk veel ruimte)
binnen dat stuk zijn ze erg waakzaam en zullen ze niet/weinig andere bewoners accepteren.
maar als je dan 6 vissen is als je pech hebt 3 koppels hebt, te weinig ruimte voor.
het zelfde als met zijn 6en 1 slaapkamer bewonen.
pas als de bak groter is zal elk koppel zijn eigen plekje kunnen krijgen.



mvg

joris
 
welke vissen passen nog meer bij deze ? ... neontetra otocinclus affinis apistogramma ?
 
passen zwarte tetras erook bij ?
 
ik neem een 1 m of 1,20 aquarium
 
Goed,kom dan weer terug.
 
dat duurt nog wel ff hoor
 
je hebt het steeds over een 1.2 meter
maar er zijn nog 2 andere maten aan je bak ook he

vooral de waterhoogte is belangrijk bij maanvissen
 
jhaa dat weet ik ik wol rond de 60
 

Terug
Bovenaan