wat zal ik doen help mij !!


weet niemand meer vissen
 
jordi terpstra zei:
weet niemand meer vissen
Ik denk dat de meeste er nog honderden op kunnen noemen voor je, maar het gaat om de combinatie die erg moeilijk is om te maken als er niet eens een bakmaat bekend is.

Wil je je op een continent gaan focussen? Wil je kleurrijke vissen? Wil je scholen, koppels of harems? Wil je sub-tropisch of tropisch?

Maak eerst een beslissing over de bak die je wilt gaan kopen, dan kan aan de hand daarvan je bestand makkelijker samengesteld worden.
 
egt waar bertus -_- nou ik wil 120-40-60 aquarium tropich. en kleurijk enzo maakt niet uit. koppels harems.
 
Kijk eens rond in de foto-albums met bakken van hetzelfde formaat. Dan zie je wat de mogelijkheden zo'n beetje zijn en kan je inspiratie opdoen. :)
 
Nee,vliegende vissen kan niet.
Die vliegen je bak uit.

Eerst de bak.
Dan kijken wat je wilt.
 
Bertus zei:
Nee,vliegende vissen kan niet.
Die vliegen je bak uit.

Eerst de bak.
Dan kijken wat je wilt.
inderdaad,
we kunnen je beter helpen als je je bak hebt uitgezocht.

en mischien een rare vraag maar:
zou je even je bericht willen nakijken op spelfouten etc.
want het leest erg lastig.



mvg


joris
 
nou als ik in allemaal bakken kijk zie ik 1000den soorten daar kanik.nooit uit kiezen. drm vraag ik of jukie.mooie weete noem die dan ff op dan zie ik wel ff
 
uk dank dat jij beter evn kun wachten tot jij juh bak hebt. Den helpuh wij jou wel veder.

Ik hoop dat je bovenstaande kunt lezen. ;) Je bent meermaals gevraagd even je spelling te controleren voor je post. Het is bijna niet te lezen en wij zijn geen geheim agenten die dat allemaal kunnen/willen ontcijferen. ;)
 
jordi terpstra zei:
nou als ik in allemaal bakken kijk zie ik 1000den soorten daar kanik.nooit uit kiezen. drm vraag ik of jukie.mooie weete noem die dan ff op dan zie ik wel ff
Je mag zelf ook wat moeite doen h�, het is jouw bak. :)
 
ik doe me best
 
ik kan zo heeeeeeeeeeeeeeeel wat leuke soortjes opnoemen, maar ik weet niet wat je wil.
kijk deze soorten eens door:

roodkopzalm
keizer tetra
vuur tetra
neon tetra
blauw tetra
kardinaal tetra
guppen
platy's
corydoras sterbai
corydoras panda
zebra danio
luipaard danio
afrikaanse blauw oogjes
sumatraan
vijfstrepen barbeel
honing goerami
betta splendens
khuli's
L-200
L-333
ancistrus
ancistrus gold
otocinclus vittatus
antennebaars
kersenbuik
kegelvlek barbeel
regenboogvis
 
tnx wat is een l-300 wrom noemen ze dat zo
 
Dat is een 'algeneter', die hebben nummers, anders heb je allemaal moeilijke latijnse namen enzo.
Wil je aub je berichten even nakijken voordat je ze verstuurd?
 
jordi terpstra zei:
tnx wat is een l-300 wrom noemen ze dat zo
ze hebben al die "algeneters" een nummer gegeven om ze uit elkaar te houden, dit omdat sommige erg op elkaar lijken.
het waren ook maar 2 random l-nummers, deze zijn mijn lievelings:smile:

er zijn er honderden.
deze 2 zijn wel redelijk duur, bij mij 30/40 euro pst.


mvg


joris
 
Die nummers zijn gegeven zo lang soorten nog niet beschreven zijn. Na de beschrijving komt het nummer officieel te vervallen. Heeft niets ermee te maken dat namen anders te moeilijk zouden zijn ;)

Maar Jordi:
Botia zei:
Je bent meermaals gevraagd even je spelling te controleren voor je post. Het is bijna niet te lezen en wij zijn geen geheim agenten die dat allemaal kunnen/willen ontcijferen. ;)
~ Ivo
 
O ok�, maar dan moeten we eigenlijk dus helemaal geen nummers gebruiken?
de L104 is de panaque maccus bv. maar dan zouden we dus niet L104 moeten zeggen?
 
Dat snap hij toch niet.
Gewoon ancistrus.

Hij heeft nu een link,kan hij kijken.
 
Als je van alle L-nummers kortweg ancistrus maakt dan komen er heel grote problemen denk ik ;)
 
haha ik snap het nu wel.
 
Gele ancistrus,grauwe ancistrus, zwarte ancistrus, enz.
 
ik heb net nieuw hout gekocht voor in het aquarium aleen het drijft is dat normaal of zikt dat later wel ?
 
Wat voor hout heb je gekocht? Je kan het ook een tijdje in een emmer doen (als het past) met iets zwaars erop, zuigt zich dan vol met water en als het in de emmer op de bodem blijft liggen erin doen. Een drijvend stuk hout dat nog gaat zinken hoogstwaarschijnlijk is nu een ongeleid projectiel dat ook op je planten terecht kan komen.
 
oke dankjewel k weet niet wat voor soort hout maar ik heb nogun stuk die zonk meteen deze dreef dus vontat een beetje raar
 
ik heb net een heel mooi zebra slakje gekocht maar weet er niet veel over weet dus alle info over de zebra slak is welkom :)
 

Terug
Bovenaan