Wat is er nieuw

wat zie ik over het hoofd ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter tommulder023
  • Startdatum Startdatum
T

tommulder023

Guest
Hallo allemaal,

het ging een tijdje goed in mijn aquarium nadat ik een co2 systeem had aangeschaft ter vervanging van mijn bio co2 set.

alleen nu heb ik last van groene bolletjes op mijn mos lijkt wel een soort alg.

en tevens is zie ik bij de polysperma dat de blad uit eindes zwart worden

nadat ik dacht dat dit het was lijkt mijn staurogyne sp ook wat kwaaltjes te hebben blaadjes zitten vol met minuscule gaatjes alleen deze plant heeft het, je begint de nerven goed te zien, soort waas bruine/groene alg misschien?

het plantje begint er steeds lelijker uit te zien.

heb er een filmpje van gemaakt hopelijk geeft het jullie een beter beeld van mijn probleem.
filmpje van het probleem

ik gebruik het volgende :

60 liter

co2 systeem (dennerle)
voedings bodem (9 in 1 dennerle)
profito
ferro
fosfo
nitro
kalium

alvast bedankt voor jullie tips :0

Hoe lang heb je dat plantje in de bak staan?? Ik doel op het Belgisch groen.
Weet je ook de waarden van je bak??

Ik vind het filmpje nogal snel gaan. Kun je misschien een paar duidelijke foto s posten??

is geen probleem maak wat fotos 🙂

de polysperma staat er nu zn 3 weken in in groeit aardig door.
en de staurogyne een maandje ( bij ontvangst was deze al ruim 8 cm )

waardes :

ph 7.2
no3 15
no2 0
nh3 0
p04 0.5
kh 6
fe 0.25

deze test in van vorige week op dit moment heb ik de druppels weer gepakt en ga eventjes nieuwe testen

waardes nieuwe test:

ph 7
no2 0.1
nh3 0
p04 0.1 ( te laag denk ik )
kh 5
no3 45 ( te hoog) hoe verlaag ik deze heb al snel groeiers

de foto's

54suwx.jpg

if4goo.jpg

2zyg3kx.jpg

n4b5z5.jpg

Het lijkt een beetje dat ze voedingsstoffen te kort komen en dat daardoor de algen meer kans krijgen om te groeien.
Hoe oud is de voedingsbodem?
En geef je ook mest in het water? Zo ja welke?

Het is een net opgestarte bak met nieuwe plantejes en de meeste planten moeten wennen aan onderwater en die moeten dus naar de submerse vorm nog.
De oude plant zal dus afsterven.

klopt het dat mijn nitraat te hoog is ? en de fosfaaat aan de lage kant ?

Dat komt denk ik doordat de nitriet is omgezet in nitraat.
Dan zakt met verversen en verbruik in de regel wel weer.
Fosfaat is niet echt hoog nee.

Je kan de Staurygene ook mooi toppen en dan terugplaatsen die toppen.

jessicapilon zei:
Dat komt denk ik doordat de nitriet is omgezet in nitraat.
Dan zakt met verversen en verbruik in de regel wel weer.
Fosfaat is niet echt hoog nee.

Je kan de Staurygene ook mooi toppen en dan terugplaatsen die toppen.

kan je het toppen uitleggen ik durf niet meestal me planten te korten omdat ik bang ben dat dit al het goede blad is zeg omdat hij al ze groot binnen kwam

Je knipt het bovenste stuk zo dat je zeg maar 2 kransen met blaadjes hebt.
Dan heb je dus mooie kleine toppen en die zet je gewoon weer in de grond.
In het fototopic van Crash kun je ook zien hoe dat eruit ziet. Die heeft er een mooi veldje van staan in zijn bak.

naamloos.bmp

Momenteel heb je Licht al, bent volle bak Co2 gaan toevoegen en Fosfaat & Nitraat heb je waarschijnlijk ook. Je mist alleen nog de ingredi�nten van rechtsonder. Voeg je plantenvoeding toe?

Ik heb gisteren dit eens doorgelezen: http://www.onsnatuurgenot.nl/aquarium/pv1.htm

Als je een keertje tijd hebt. Hele interessante materie!

Intercooler zei:
naamloos.bmp

Momenteel heb je Licht al, bent volle bak Co2 gaan toevoegen en Fosfaat & Nitraat heb je waarschijnlijk ook. Je mist alleen nog de ingredi�nten van rechtsonder. Voeg je plantenvoeding toe?

Ik heb gisteren dit eens doorgelezen: http://www.onsnatuurgenot.nl/aquarium/pv1.htm

Als je een keertje tijd hebt. Hele interessante materie!

Ik lees dat de TS wel Profito toevoegd 😉.

ships, zie dat hij vanalles toevoegd. Daar heb ik overheen gelezen *rent snel weg*

Intercooler zei:
ships, zie dat hij vanalles toevoegd. Daar heb ik overheen gelezen *rent snel weg*

hahaha

ik heb mijn fosfaat nu verhoogt en mijn nitraat kunnen verlagen naar 0.35 hopelijk gaat dit wat beter straks.
nu begint mijn Hemianthus Callitrichoides gele / bruine plekjes te krijgen spikkeltjes meer.
ik vraag me echt af wat ik over het hoofd zie.... heb co2 gebruik profito,ijzer, fosfaat en ja nu effe geen nitraat meer 😛
is het een optie om mijn profito te verhogen omdat mijn bak bast wel vol beplant is?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan