Lordilotr
Member
- Lid geworden
- 11 juni 2025
- Leeftijd
- 31
Sinds begin Juni ben ik mijn tank aan het cyclen. Het enige leven dat is meegelift vanuit de winkel zijn een aantal Bladder slakjes. Nu vind ik het aquarium zelfs zonder vissen er in al heel interessant om te observeren. Zo heb ik al twee clusters slakkeneitjes apart gelegd. Zit mijn glas vol met Zoothamnium. En heb ik al veel micro organismen gespot, zoals meerdere tientallen copepods en detritus wormen.
Nu heb ik de vraag of iemand weet wat deze witte stipjes zijn op het aquarium glas. Ze bewegen zich niet (enkele dagen al op dezelfde plek) maar er komen er wel steeds meer. Ik heb het idee dat het limpets zijn. Maar ze bewegen zich dus niet, dus waarschijnlijk heb ik het bij het verkeerde eind. Ik begrijp dat het lastig is om dit te bepalen van twee onscherpe foto's maar ik doe maar een gooi!
Vissen: Geen (viertal Bladder slakjes)
Planten: Anubias, Hygrophila Corymbosa, Bucephalandra Pygmaea, Cryptocoryne usteriana, Ludwigia Repens, Flame moss, Pogostemon Helferi & Salvinia Mini
Ammonia: +- 2 ppm. (Is aan het minderen)
Nitriet: +- 2 ppm. (is hoger dan gisteren)
Nitraat +- 20 ppm (is hoger dan gisteren)
Temperatuur: 25C
Nu heb ik de vraag of iemand weet wat deze witte stipjes zijn op het aquarium glas. Ze bewegen zich niet (enkele dagen al op dezelfde plek) maar er komen er wel steeds meer. Ik heb het idee dat het limpets zijn. Maar ze bewegen zich dus niet, dus waarschijnlijk heb ik het bij het verkeerde eind. Ik begrijp dat het lastig is om dit te bepalen van twee onscherpe foto's maar ik doe maar een gooi!
Vissen: Geen (viertal Bladder slakjes)
Planten: Anubias, Hygrophila Corymbosa, Bucephalandra Pygmaea, Cryptocoryne usteriana, Ludwigia Repens, Flame moss, Pogostemon Helferi & Salvinia Mini
Ammonia: +- 2 ppm. (Is aan het minderen)
Nitriet: +- 2 ppm. (is hoger dan gisteren)
Nitraat +- 20 ppm (is hoger dan gisteren)
Temperatuur: 25C