Wat zijn dit voor garnalen?


M

Minieme

Guest
Na heel lang enkel informatie vergaard te hebben op dit fijne forum, nu maar eens een (soort van) bijdrage leveren:)

Weet iemand wat voor soort garnalen dit zijn? Leven al tijden samen met de vuurtjes, maar heb geen idee welke soort deze zijn. Alvast bedankt voor jullie moeite!!
42D5C83B-9441-4BA6-BE42-F28A4E316224.jpeg
B50B2879-493F-423E-99D6-A5962031FAB4.jpeg
F410325D-28E2-4340-B0BE-A64A1468BB09.jpeg
 
Het lijken me neocaridina garnalen :)
 
Ik gok een malawa garnaal.
 
Malawa it is then:) Maar kan het kloppen dat deze niet kruizen met de vuurgarnalen? Heb er wel een paar donkerbruine tussenlopen, maar het merendeel is al jaren vuurrood. En volgens mij heb ik zelf antwoord gegeven op mijn eigen vraag, maar goed?
 
Vuurtjes zijn neocaridina en malawa caridina dus die kruisen niet idd.
 
Hoe kun je zien dat het malawa garnalen zijn?

Ik vond ze er echt uit zien als mijn een aantal van mijn 'vuur'garnalen die niet meer zo rood zijn en allemaal wildkleurtjes hebben.
 
Hoe kun je zien dat het malawa garnalen zijn?

Ik vond ze er echt uit zien als mijn een aantal van mijn 'vuur'garnalen die niet meer zo rood zijn en allemaal wildkleurtjes hebben.

De verticale ringen dacht ik.
 
Ze hebben allemaal een ring om de nek inderdaad, een van de redenen dat op zijn gaan vallen. Blijven ook kleiner dan de vuurtjes.
 
Hoe kun je zien dat het malawa garnalen zijn?

Ik vond ze er echt uit zien als mijn een aantal van mijn 'vuur'garnalen die niet meer zo rood zijn en allemaal wildkleurtjes hebben.
Het streepjespatroon wat ze hebben, dat hebben neocaredinagarnalen niet
 

Terug
Bovenaan