Wat is er nieuw

Wat zijn sterke planten voor sluierstaarten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter CrazyFish
  • Startdatum Startdatum
C

CrazyFish

Guest
Ik heb dus nu 2 sluierstaarten en die maken zo wat elk plantje kapot.. wat is nou een sterke plant die ze niet zo makkelijk kapot kunnen maken?

Het eerst wat bij me op komt is Anubias, ik denk dat in een bak met sluiers de Anubias barteri heel mooi zal staan. Dit is de variant met grote bladeren.

Ik heb goede ervaringen met Javavaren. Die is hard, dus niet zo aantrekkelijk voor ze. Deze plant maakt ook stekjes, die ik weer opkweek in een grote vaas in de vensterbank. Daar heb ik ook reserve waterpest in zitten, want die moet ik wel regelmatig aanvullen. Dat is een zuurstofplant dus extra belangrijk. Verder heb ik Salvinia natans (vlotvaren) en Limnobium (Braziliaanse kikkerbeet). Die laatste twee groeien als kool, dus daar haal ik vaak wat van weg. Het zijn wel leuke plantjes om de vissen bezig te houden, en ze zorgen ervoor dat het licht niet overal in de bak even fel is, wat weer prettiger is voor de Javavaren. Ik heb ook nog drijfbamboe (Hygroyza aristata), maar die doet het niet bijzonder goed, hij overleeft, that's it.

Waterpest had ik ook maar die vinden ze erg lekker dus hebben ze zo wat mijn hele plant opgegeten.. Ik denk dat ik voor Javavaren,waterpest en wat drijfplantjes ga. Dankjewel voor de informatie! 🙂

Als ze erg gek op plantjes zijn kan het ook weleens helpen om wat fijgesneden sla of andijvie te geven. Die van mij eten af en toe een broccoliroosje als ik zelf salade eet waar gestoomde broccoli in gaat. Ik heb in de toko een RVS stoompannetje gekocht, heel handig en lekker voor mezelf en de visjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan