Wat is er nieuw

Wat zou dit visje hebben gehad?

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Ik had een visje met een probleem. Het gaat gewoon niet goed in zijn algemeenheid. Foto geprobeerd te maken maar viel niet mee om goed in beeld te krijgen.

Wat zou dit zijn geweest? Bovenste visje.
1000004167.jpg

Zover ik zie staat de bek open toch? In dat geval kan er iets in de bek hebben gezeten. Ik heb ooit een maanvis gehad die de bek niet meer dicht kon krijgen en de oorzaak heb ik nooit achterhaald.

Ik zou aan iets van bekschimmel denken maar dat is aan de foto niet te zien.

Beste lezers, helpende handen.

De laatste dagen had ik wat problemen met tetra vissen, kardinaaltetra en neontetra. Deze vissen zwommen verticaal.
Advies in chat: CO2 goed? No2 en NH3 + NH4 testen (druppels)
JBL No2 druppels -> minder dan 0.01.
NH3 en NH4 miste de kleurenkaart colombo en leeftijd reagens twijfel ik over. Dus dat wordt nog bijgewerkt.

Ben benieuwd wat de vissen mankeerden, denk aan zwemblaas.
No2 test
2804.jpg

In geval van twijfel: grote waterwissel. Je kunt evt in een potje wat aquariumwater in de koelkast om naderhand te testen en alsnog uit te testen wat het probleem was.

Je kan inderdaad flinke wissel doen maar heb je meer bewoners die dan geen last hiervan hadden? Met een teveel aan co2 zie je ze meer aan het oppervlak denk ik ivm zuurstof.

Dit ging elke dag om een visje dat verticaal bewoog. Dus misschien dat dit ook extra een goed beeld geeft. Watertest NH3 / NH4 staat gepland.

Het was er dus maar eentje? Dan klinkt het als een zwemblaasprobleem.

In een bak die normaal draait denk ik niet dat NH4 of NO2 het probleem kunnen zijn. De waarden daarvan kunnen normaal nooit zo hoog oplopen dat het een probleem wordt. Er is weinig filterkracht voor nodig.

Wat het dan wel is, tsja. Bij problemen met de zwemblaas is er meestal intern iets kapot. Vaak door een infectie. In dit geval is daar niet duidelijk iets over te zeggen. Maar even in de gaten houden. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan