Wat is er nieuw

Wat zou er mis kunnen zijn met deze vis?

anomalie

Well-known member
Lid geworden
10 juni 2019
Ik heb vrijdag mijn eerste bewoners in de bak gedaan, 32 boraras brigittae.
Ze zwemmen allemaal vrolijk rond, behalve eentje dan, met hem gaat het de hele dag al niet zo goed.
Hij ziet er moe uit met het zwemmen en hij heeft de hele dag in een rustig hoekje aan de oppervlakte gezeten.
De stroming laat hem ook vaak zachtjes door de bak heen drijven, de andere vissen hebben totaal geen problemen met de stroming, hij probeert wel wat te zwemmen maar het lukt niet echt.
Het lijkt ook alsof hij telkens begint te drijven, dan weer een beetje naar beneden zwemt en even later weer oververmoeid naar de oppervlakte komt zweven.
Ik heb hem nu maar even in een apart bakje met wat plantjes gedaan en dat in het aquarium gehangen, dan kan hij in ieder geval een beetje uitrusten.
Ik ben bang dat hij anders de hele nacht door de bak dwarrelt en morgen dood is van vermoeidheid.

Ik heb vanochtend en in de namiddag het water getest ph 6,8, kh 3, gh5, no2 0, no3 5, nh4 0.
Mijn dropchecker is nog lichtblauw ipv groen.
Wat zou er mis kunnen zijn met deze vis en wat wat kan ik nu het beste doen?

Ja lastig zeggen, kan ook ouderdom zijn omdat je niet weet hoe oud ze al zijn, en het gebeurd nog best vaak dat er altijd enige uitval is bij aanschaf van een nieuwe groep, zonder duidelijke reden

Ouderdom lijkt me raar want ze zijn nog niet groter dan 2 cm. Ik had wel al gelezen dat vissen die teveel gegeten hebben last kunnen hebben van hun zwemblaas. Dus hij krijgt morgen niks te eten..
Ik heb het idee dat hij wel even blij is met zijn prive bakje met stilstaand water, ik hoop dat hij morgenochtend een beetje is opgeknapt!

Je kunt ook gewoon pech hebben met die ene. Als ie nu opknapt in quarantaine kan ie gewoon weer bij de rest.
32 stuks is overigens aardig wat om in één keer toe te voegen; hou je nitriet/ammoniak daarom goed in de gaten de eerste dagen 🙂

Je kunt ook gewoon pech hebben met die ene. Als ie nu opknapt in quarantaine kan ie gewoon weer bij de rest.
32 stuks is overigens aardig wat om in één keer toe te voegen; hou je nitriet/ammoniak daarom goed in de gaten de eerste dagen 🙂
Ik had gehoopt dat hij een beetje op zou knappen, maar hij heeft helaas de nacht niet overleefd.
Ik houd uiteraard mijn nitriet en ammoniak in de gaten, die staan al de hele week op nul, ook nu na het toevoegen van de vissen zijn die allebei nul.
Nitraat was zelfs lager dan voor het toevoegen van de vissen. (omdat ik na het toevoegen van de vissen geen plantenvoeding meer heb gebruikt)
Het zijn ook 30 piepkleine visjes van 1,5 tot 2 cm, mij leek dat ze toch bijna niks vervuilen omdat ze nog zo klein zijn.

Ouderdom lijkt me raar want ze zijn nog niet groter dan 2 cm. Ik had wel al gelezen dat vissen die teveel gegeten hebben last kunnen hebben van hun zwemblaas. Dus hij krijgt morgen niks te eten..
Ik heb het idee dat hij wel even blij is met zijn prive bakje met stilstaand water, ik hoop dat hij morgenochtend een beetje is opgeknapt!
Sommige rasboras worden ook niet groter dan 2 cm, dus vandaar mijn opmerking, je hebt er zelfs die maar 1 cm groot worden

Jammer dat ie het niet gehaald heeft.
Ze zijn inderdaad klein; en als je genoeg filtercapaciteit hebt kan die dat waarschijnlijk wel opvangen.

Ik dacht dat die mini visjes maar nauwelijks zouden vervuilen, ze krijgen ook maar zo'n piepklein beetje voer.
Ik denk dat het met de filtercapaciteit wel goed zit want ik heb een externe filter met twee kilo media en sponzen.
Bedankt voor de heads up!

Ik dacht dat die mini visjes maar nauwelijks zouden vervuilen, ze krijgen ook maar zo'n piepklein beetje voer.
Ik denk dat het met de filtercapaciteit wel goed zit want ik heb een externe filter met twee kilo media en sponzen.
Bedankt voor de heads up!
Dan zal t wel snor zitten ja 🙂
geen dank!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan