Wat is er nieuw

Water geel na 1 week!

B

BenViskes

Guest
Ik ben redelijk nieuw in het houden van tropische vissen (Heb er al eens gehad in het verleden). Heb dus een nieuwe aquarium gekocht met mini biobox 2 filter.
Heb ook geen echte plantjes in. Mijn vissen zijn gezond en wel. Maar heb geen idee waarom mijn water na 1 week al geel is aangezien er in de filter actieve kool zit. Info zou leuk zijn.

Foto?

Heb je er hout oid inzitten?
Actieve kool moet dat er eigenlijk uithalen, misschien duurt het nog even of je actieve kool is verzadigd.
edit welkom op het forum! 😉

Welkom.
Misschien even wat meer info,
grootte van de bak in cm.
Hoe lang draait de bak al
aantal en soort vissen.
Heb je hout in de bak
waterwaarden.

Dankje voor de reacties kan nu even geen foto nemen. Maar weet wel dat het een 45 liter tank is heb in totaal 20 visjes:
6 tetras , 6 guppy's, 4 roodvin tertra's en 4 barbelen. Heb geen hout in zitten, enkel grind en nep plantjes.

Oh en in verband met hoelang de bak al draait heb eerst helft regen water helft kraantjeswater samen met bacteries twee dagen laten draaien en daarna tot nu toe 1 week met vissen.

Welkom en wat zijn de afmetingen want ik denk dat je bestand veel teveel is en dat deze visjes ook niet in een 45 liter bak passen waar je rond de 40 liter netto van overhoudt. Verkleuring zal denk ik komen door hout wat aanwezig is.
Is de bak geen 4 weken ingedraaid dan want dan kun je straks problemen met nitriet gaan krijgen.

Dit is het aquarium: https://paridaen.be/winkel/start-55/
Voor het nitraat gehalte heb ik gisteren een test gedaan en alles is oké zoals in bestand

Bijlagen

• Screenshot_20190829-142845_Tetra Aquatics.jpg
    Screenshot_20190829-142845_Tetra Aquatics.jpg
    43 KB · Weergaven: 129