Wat is er nieuw

Water geel na 1 week!

Kun je wat water in een glas doen en eens kijken of het water gekleurd is? Evt met een wit papier erachter om het beter te zien
Ja bij het veversen had ik inderdaad een gelig water.

Ik spoel ze altijd in wat kraanwater uit en dat heeft volgens mij weinig invloed.

Dat ligt aan je leidingwater, hier kan ik het ook gewoon doen omdat men tegenwoordig geen Chloor en dergelijk toevoegen aan het water en alleen het biologische materiaal spoel ik om in een emmer met aquariumwater de rest spons en watten gewoon onder de lauwe kraan.
Maar als je enkel spons en watten gebruikt in een filter dan zou ik het toch liever in aquariumwater uitspoelen om zeker te zijn.

Je moet natuurlijk wel kraanwater hebben wat geschikt is en dat is veelal in ons land het geval. Maar goed, ik merk weinig nadelen ervan of eigenlijk geen. Voor de Zuiderburen kan dat vaak anders liggen denk ik.

Ter info aan iedereen: Vandaag is Ivo (Vis&versa) langsgekomen om eens te kijken naar mijn vissen. Heb heel veel info gehad ook zeer vriendelijk. En heb nu alle kennis dat ik voorlopig nodig heb. Zitten nu eveneens echte planten in. Ook zitten er nu goeie bacteriën in de filter. Dus bij deze bedankt aan Ivo en iedereen die gereageerd heeft op mijn topic. Als ik nog in de toekomst vragen heb zal ik deze wel vragen. 😀

Ben wel benieuwd, was het water echt geel en wat was de oorzaak!?

En top van Ivo natuurlijk!

Top!

Dan ben je nu wel een foto verschuldigd.

Het water was geelachtig maar de oorzaak weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat ik veel mis heb gedaan. Maar aangezien er nu veel verbeteringen aangebracht zijn komt alles wel goed. Water is nu nog troebel maar komt ook ok. Hier ook een foto.

Bijlagen

• 20190831_121759.jpg
    20190831_121759.jpg
    38.7 KB · Weergaven: 113
Zo veel heb ik niet gedaan.
Beetje de bodem opgehoogd zodat de plantjes wat blijven zitten en de filter wat gepimpt.
Aangezien het bakje een aanzienlijke bezetting heeft hebben we de filter indeling ietwat onconventioneel aangepakt.
De standaard bakjes hebben we opengebroken, blauwe spons en actieve kool vervangen door ingedraaide siporax.
Nu zit er eerst een laagje filterwatte, als enige mechanische filtering, dewelke dus frequent zal moeten vervangen worden, gevolgd door 2 bakjes siporax en eentje met de originele terracota balletjes.
Zo is de biologische capaciteit van het filtertje maximaal benut.

regenwater kan heel gevaarlijk zijn... waar vang je die in op ? chemicalien ? kleine plastics ? ijzer ? roest? dak(goot)die asbest afgeeft ... opletten met die handel

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan