Water temperatuur


S

Sjeff

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een Fluval verwarming die met een display laat zien hoe warm het is. De verwarming zelf staat ingesteld op 23 graden alleen mijn water is constant 24 graden... Het huis zelf is nou niet bepaald 24 graden. Komt het door de lampen dat ik me water niet lager krijg?

Groet, Jeffrey
 
Door de lampen loopt de temp vaak wel een beetje op hoor.
Maar als je hem bijvoorbeeld op 18 graden zou zetten dan wordt het toch wel lager die temp??
 
Ja,Jeffrey.

Je verwarming doet dan nu niets.
Lager zetten ,helpt niets,zolang de lampen branden.
Vanavond als ze uitgaan,wel weer.
 
Klopt hij is in de ochtend even goed, maar hij staat op 23 en springt dan al snel weer op 24 graden. Vandaar dat ik zelf met de lampen kwam. Wilde graag bevestiging :) Denk dat ik dan maar op 24 graden ga zitten. Zou voor alle vissen geen probleem moeten zijn...

Bedankt heren!
 
wat voor vissen heb je? Dit is in deze best belangrijk. Veel soorten worden onterecht tropisch genoemd maar zijn dit niet. Maar Sub-tropisch en dan is 23/24 graden echt te warm.
 
Er zitten nu alleen maar Inpaichthys kerri(zouden eigenlijk keizers worden maar vond deze toch iets mooier) in.
 
Sjeff zei:
Klopt hij is in de ochtend even goed, maar hij staat op 23 en springt dan al snel weer op 24 graden. Vandaar dat ik zelf met de lampen kwam. Wilde graag bevestiging :) Denk dat ik dan maar op 24 graden ga zitten. Zou voor alle vissen geen probleem moeten zijn...

Bedankt heren!

ik zou de temperatuur gewoon op 23 laten staan.(afhankelijk van welke temperatuur je vissen nodig hebben natuurlijk)

als je de temperatuur op 24 gaat zetten, dan gaat de temperatuur ook nog weer iets omhoog zodra je lampen branden en ga je waarschijnlijk op 25 graden water temperatuur uitkomen.

overigens is een zo'n kleine schommeling tussen nacht en dag wel realistisch.
in de natuur koelt het water ook een beetje af zodra de zon weg is.
 
Inpaichthys kerri? Dan is naar je aquarium kijken niet echt ontspannen meer. Pff wat zijn die druk!
 
Dank je wally! Ga ik zo houden dan.

@Botia Ze zijn wel redelijk aan de drukke kant ja, maar het zijn schitterende vissen om te zien! Stoor me nog niet aan het gedrag in ieder geval.
 

Terug
Bovenaan