Water verbeteraars en dergelijke


Vind ik niet John .
Wij achterlijken moeten gewoon leren tussen de lijnen te lezen en ophouden met de raad te geven aan bv. Nederlanders dat het gebruik van waterverbeteraars niet nodig is .
Voor mezelf moet ik leren om het ALTIJD te gebruiken .

Nou Marcel geeft al aan dat je het bij de opstart beter wel kan doen ivm de organische verbindingen maar of het erg zinvol is om het te blijven gebruiken vor Nederlanders dat betwijfel ik.
 
Dat hele verhaal water verbeteraar valt of staat met de beging kwalitijd water lijkt me hier in NL niet nodig andere landen zo te lezen wel.
Je kan ook het ververs water 24 uur eerst in een emmer zetten en dan gebruiken heb ik wel eens gelezen of dat helpt :juggle::S
Bij 3000 liter per dag lijkt me dit bijna onmogelijk :D:D
 
Dat hele verhaal water verbeteraar valt of staat met de beging kwalitijd water lijkt me hier in NL niet nodig andere landen zo te lezen wel.
Je kan ook het ververs water 24 uur eerst in een emmer zetten en dan gebruiken heb ik wel eens gelezen of dat helpt :juggle::S
Bij 3000 liter per dag lijkt me dit bijna onmogelijk :D:D

Bij chloor klopt het dat 24u beluchten genoeg is, bij chloramine zijn we bezig over 12 tot 14 dagen....
 
Nou ik moet wel telkens met een jerrycan van 20 liter zeulen hoor:D:p. En daarbij nog eens niet vergeten om het uit te draaien natuurlijk:D:D
 
Tja, het kan ook zo zijn dat wij er gewoon voor uit durven te komen:D:D
 
Wat dat dicht draaien betreft van kranen das hier inmiddels geen probleem meer bak vol gaat de kraan automatisch dicht
en mocht dit onverhoopt niet werken dan vocht op de vloer bam kraan dicht :D:D
 
Wat dat dicht draaien betreft van kranen das hier inmiddels geen probleem meer bak vol gaat de kraan automatisch dicht
en mocht dit onverhoopt niet werken dan vocht op de vloer bam kraan dicht :D:D

En dweilen maar:D:D
 
Ben zo blij met mijn osmosewater! ;)

Moet je ook opassen he! Membraan kan absoluut niet tegen chloor. Dus koolstof patroon gebruiken.
En bij chloor in het water, beter niet aanzetten.
 
Moet je ook opassen he! Membraan kan absoluut niet tegen chloor. Dus koolstof patroon gebruiken.
En bij chloor in het water, beter niet aanzetten.
Eerlijk: geen idee, daar durf ik niet op antwoorden.... Ik heb altijd gewerkt met iets meer professionele toestellen, aangezien ik nood had aan ongeveer 3000 liter osmose per dag, en die gingen altijd gepaard met de nodige koolfilters, koolblokfilters, silicaatfilters en ga zo maar door.
 
Eerlijk: geen idee, daar durf ik niet op antwoorden.... Ik heb altijd gewerkt met iets meer professionele toestellen, aangezien ik nood had aan ongeveer 3000 liter osmose per dag, en die gingen altijd gepaard met de nodige koolfilters, koolblokfilters, silicaatfilters en ga zo maar door.


Op het einde had je geen water meer over denk ik:D;)
 
Moet je ook opassen he! Membraan kan absoluut niet tegen chloor. Dus koolstof patroon gebruiken.
En bij chloor in het water, beter niet aanzetten.
Klopt inderdaad heb ik vernomen van de groothandel
 
Klopt inderdaad heb ik vernomen van de groothandel

:thumbs:

Misschien eens een video over maken. Osmose toestellen en hun onderhoud. En waar de diverse onderdelen voor dienen.

Ik neem aan dat jij degene bent van het gelijknamige youtube kanaal.
Heb al een aantal van je video’s gezien. Vind deze erg informatief.
 
:thumbs:

Misschien eens een video over maken. Osmose toestellen en hun onderhoud. En waar de diverse onderdelen voor dienen.

Ik neem aan dat jij degene bent van het gelijknamige youtube kanaal.
Heb al een aantal van je video’s gezien. Vind deze erg informatief.
ik ben diegene van dat kanaal inderdaad.

Er staat wel een video over osmose op de planning hoor. Nadeel is dat ik geen osmose meer gebruik en 100% de overstap heb gemaakt naar kation-anion

Dus ik moet eens ergens een afdankertje scoren voordat ik het kan tonen
 
ik ben diegene van dat kanaal inderdaad.

Er staat wel een video over osmose op de planning hoor. Nadeel is dat ik geen osmose meer gebruik en 100% de overstap heb gemaakt naar kation-anion

Dus ik moet eens ergens een afdankertje scoren voordat ik het kan tonen

Zooo. Kation en Anion is inderdaad wel even wat anders. Lekker chemisch ook.

Voordeel is wel de behoorlijke doorstroom capaciteit.

Nadeel is het regenereren. Tenminste als je dat zelf doet. Er zijn ook bussen te verkrijgen welke je omwisseld voor nieuwe.
 
Hierbij een lijst van vitens wat er in ons (soest) kraanwater zit. Behoorlijk wat chloride.
 

Bijlagen

  • WZ02Pb Soestduinen.PDF
    137.8 KB · Weergaven: 117
Hierbij een lijst van vitens wat er in ons (soest) kraanwater zit. Behoorlijk wat chloride.

Ja en?? Op mijn zondagse eitje zit ook chloride. Is erg lekker!
 
Ik vind deze discussie heel verwarrend. Staat chloride in ons drinkwater nou gelijk aan chloor in ons drinkwater????????
 
Daar komt het neer Nicole , maar met deze dat wij er dubbel en zelf driedubbel zoveel in ons drinkwater hebben als bij jullie .
 
Ik vind deze discussie heel verwarrend. Staat chloride in ons drinkwater nou gelijk aan chloor in ons drinkwater????????

Neeeeeeeeeeee

Chloor refereert doorgaans naar een reactieve (actieve) chloor component.

Dit component valt uiteen in chloor radicalen. Deze zijn zeer reactief en blijven niet lang stabiel.
Deze hebben totaal niets te maken met chloriden.

Chloriden zijn negatief geladen ionen van zout verbindingen. Zoals keukenzout.

Deze chloriden zijn niet giftig, niet reactief en zeer stabiel.
 
Neeeeeeeeeeee

Chloor refereert doorgaans naar een reactieve (actieve) chloor component.

Dit component valt uiteen in chloor radicalen. Deze zijn zeer reactief en blijven niet lang stabiel.
Deze hebben totaal niets te maken met chloriden.

Chloriden zijn negatief geladen ionen van zout verbindingen. Zoals keukenzout.

Deze chloriden zijn niet giftig, niet reactief en zeer stabiel.
Dat is precies wat ik dacht alleen kon ik het zo niet uitleggen.

Waarom dan al die drukte over chloriden in ons kraanwater :S of mis ik hier iets?
 
Ik heb al eerder gezegd dat je redelijke chemische kennis moet hebben om alles echt goed te kunnen begrijpen. Zover ik uit de post van Marcel kan opmaken hoeven wij ons hier geen zorgen te maken.
 
Waarom dan al die drukte over chloriden in ons kraanwater :S of mis ik hier iets?
Het grootste deel van de discussie is de verwarring tussen Chloor en Chloride, en dat kan je zo technisch uitleggen als je wilt met alle componenten en samenstellingen erbij, maar Chloor is giftig en Chloriden niet.
Chloor zit in het Belgische drinkwater maar komt nagenoeg niet in NL drinkwater voor.
 
Het grootste deel van de discussie is de verwarring tussen Chloor en Chloride, en dat kan je zo technisch uitleggen als je wilt met alle componenten en samenstellingen erbij, maar Chloor is giftig en Chloriden niet.
Chloor zit in het Belgische drinkwater maar komt nagenoeg niet in NL drinkwater voor.


Kijk dat is voor een leek een simpele en duidelijke uitleg:thumbs:
 
Zooo. Kation en Anion is inderdaad wel even wat anders. Lekker chemisch ook.

Voordeel is wel de behoorlijke doorstroom capaciteit.

Nadeel is het regenereren. Tenminste als je dat zelf doet. Er zijn ook bussen te verkrijgen welke je omwisseld voor nieuwe.
Ik vind dat regenereren totaal niet erg en lekker chemisch, tjah...

Wat ik wel weet: koppels die al een tijdje niet meer wilden kweken, gingen dankzij overschakeling naar kation-anion spontaan aan de kweek.
Vissen kwamen meer op kleur
waterwaarden kwamen uit de wisselaar op ph6,4 ik moest dus niks zitten aanzuren en zo

Kortom: het water die eruit komt, is duidelijk beter. En dat vind ik nog steeds het belangrijkste: dat de vissen er wel bij varen, zelfs al moet ik daarvoor om de X tijd een uurtje regenereren
 
Ik vind dat regenereren totaal niet erg en lekker chemisch, tjah...

Wat ik wel weet: koppels die al een tijdje niet meer wilden kweken, gingen dankzij overschakeling naar kation-anion spontaan aan de kweek.
Vissen kwamen meer op kleur
waterwaarden kwamen uit de wisselaar op ph6,4 ik moest dus niks zitten aanzuren en zo

Kortom: het water die eruit komt, is duidelijk beter. En dat vind ik nog steeds het belangrijkste: dat de vissen er wel bij varen, zelfs al moet ik daarvoor om de X tijd een uurtje regenereren

Misschien wordt dit topic iets vervuild door onze discussie. Maar goed, dat moet dan maar.

Kation en Anion in 2 aparte reactoren is nog altijd het beste. Je krijgt hier eigenlijk het meest zuivere water door.

Bij osmose kun je er nog voor kiezen om er een DI filter aan te zetten. Maar dit zijn doorgaans mix bed DI filters.
Hier zit de kation en anion hars door elkaar gemengd. Dit is een goedkoop alternatief. Tevens zijn deze filters vrij klein.
Nadeel. Je kunt deze niet opnieuw gebruiken.

Ik weet niet wat jou capaciteit van je kation en anion is. Hoeveel liter per uur.
Maar doorgaans werken deze bijna op kraawater snelheid.

Ach, en beetje chemisch bezig zijn op zijn tijd is leuk. Heb er maar mijn beroep van gemaakt.
 
Misschien wordt dit topic iets vervuild door onze discussie. Maar goed, dat moet dan maar.
Bepaalde achtergrond informatie of info over dingen waar we bijna nooit wat van horen vind ik wel prettig.
 

Terug
Bovenaan