Wat is er nieuw

Water verversen in maisonette zonder afvoer begane grond

• Onderwerp starter Onderwerp starter kwisniks
  • Startdatum Startdatum
K

kwisniks

Guest
Hallo mede-hobbyisten,

In mei ga ik verhuizen van een studio naar een maisonette, dus een appartement met daarin 2 verdiepingen. Het aquarium zal vanwege de verdeling van de ruimte op de onderste verdieping moeten gaan staan (gaat om een RIO 350 voor zover die informatie nodig is). Probleem is echter dat er op deze benedenverdieping geen afvoer aanwezig is om water te lozen bij het vervangen van water.

De enige optie die ik heb is om het water naar boven te pompen, en dat is dus meteen het probleem. Het water moet ongeveer een hoogte van pakweg 3,5m afleggen om bij het toilet uit te komen. Ik heb hiervoor dus een krachtige pomp nodig.

Ik wil daarom een pomp aanschaffen die krachtig genoeg is om dit voor mij te doen (iemand dus suggesties? 😀) maar ook tegelijk een oplossing om er voor te zorgen dat ik mijn vissen niet opzuig vanwege de krachtige pomp.

Zijn er meer mensen die in een soortgelijke situatie zitten die misschien hun oplossingen voor deze problemen kunnen delen? Ik hoor het graag, bedankt alvast!

Gewoon een slang naar buiten toe leggen?

Lastig.

Ook geen gootsteen of wasmachine afvoer? Ben toch wel nieuwschierig hoe die woning is ingedeelt :petjeaf:

3,5 meter is best nog wel een opvoerhoogte.
En dat zijn meestal best wel zware en logge pompen. Even zo'n ding in je bak hangen is niet echt geweldig.

Waarom in de bak hangen. zet hem vor de bak , slang erin. met bescherming. Slang naar boven en vast zetten.

Omgekeerd vullen door dezelfde slang.

ebao opvoerpomp DCT6000.. bij Moppersmurf. 4 m hoog.

28 dec. 2018 - Een jecod / jebao dct-6000 energiezuinige opvoerpomp is voorzien van keramische assen. 6000L 24v 42w max. Opvoerhoogte 3,8m ...

upload_2019-3-12_23-11-47.jpeg

Je hebt speciale riool pompen daarvoor van grundfos
Exacte type weet ik niet uit mijn hoofd maar ze zijn wel aardig prijzig helaas

Wat nicole zegt.. slang naar buiten in de dakgoot ofzo? Vullen van boven naar onder is geen probleem.

Heb je een mogelijkheid om een "vulplug" opening te maken in een hemelwaterafvoer tegen de buitengevel ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan