water verversen met een doseer machine


ja had al zitten kijken meschien doe ik het wel maar wil eigelijk echt mooie interface enzo als ik dat ga doen. is zo iets te doen op afstand als ik de machine gewoon bouw?

oh zoon tc420 lijkt dan een heel handig oplossing dan hoef ik zelf niks te progammeren ofzo tog?
Nee alleen wat tijden instellen voor je pompen, in mijn aquarium lopen de pompen op 5V (ongeveer 45% uitgaande van een 12v voeding)
Dus je kan het vrij nauwkeurig afregelen
 
geniaal ga denk dit dan gewoon proberen in de toekomst eerst een wat vlotters bestelen en zorgen dat ik het systeem goed werkend heb naar behoren
 
heb de doseer pomp binne en draaiend ga denk gewoon kom de maande testen hoelang die doseer pompjes mee gaan iemand enig idee hier van? en heeft zo iets ook een lubiricant nodig? heb een chinese manuel :LOL:
 
heb de doseer pomp binne en draaiend ga denk gewoon kom de maande testen hoelang die doseer pompjes mee gaan iemand enig idee hier van? en heeft zo iets ook een lubiricant nodig? heb een chinese manuel :LOL:
Gaan jaren mee, ook de Chinese.
Hier altijd zonder smering gedaan
 
das mooie zit nu water wissel te doen echt een wereld van verschil alles loopt precies goed. ik deed voor heen ook druppelen aleen met zwaarte kracht was meer gedoe.
motorjes en het geval in geheel wel warm nu die een uur aan staat had nog een kleine fan die er maar op gezet lijkt wel wat te doen

de app is ook wel erg handig moet ik zeggen en bied veel meer mogelijk heden
 
das mooie zit nu water wissel te doen echt een wereld van verschil alles loopt precies goed. ik deed voor heen ook druppelen aleen met zwaarte kracht was meer gedoe.
motorjes en het geval in geheel wel warm nu die een uur aan staat had nog een kleine fan die er maar op gezet lijkt wel wat te doen

de app is ook wel erg handig moet ik zeggen en bied veel meer mogelijk heden
Je moet ze ook geen uur laten draaien he….
Die dingen zijn bedoeld voor mL werk niet voor meerdere liters
 
Je moet ze ook geen uur laten draaien he….
Die dingen zijn bedoeld voor mL werk niet voor meerdere liters
hahaha zoon vermoeden had ik al moet tog stres testen zal wel een schema gaan maken dat motortjes breaks krijgen
 


zo effe een fix gevonde had al het gevoel iets niet klopte
dit is blijkbaar bij al die goed kopen pomp gelukig optijd achter gekomen
pomp nu 2 x zo snel door deze fix
 
project loopt goed al paar honderd liter gepompt pomp hoofde begonne plastic uit te spugen als ik ze wat langer gebruikt nu lubricate ik de spacer en dan doet zijn werk
c33a50093b874990398a67c57e192a12.png

https://gyazo.com/c33a50093b874990398a67c57e192a12 dit gewoon in vaseline dopen en gaan !
 
Lekker. xD

Los daarvan klinkt dit allemaal wel als een verbetering!
ja verw8t dit wel lang me te gaan op deze manier
 


zo effe een fix gevonde had al het gevoel iets niet klopte
dit is blijkbaar bij al die goed kopen pomp gelukig optijd achter gekomen
pomp nu 2 x zo snel door deze fix

Inderdaad zitten de rollers bij Jebao doseerders vaak omgekeerd waardoor ze niet goed werken. Het gekke is dat ik dit bij de losse peristaltische pompjes, die ik gebruik nog nooit ben tegengekomen. Wel vraag ik me af of dit nu wel de juiste pompjes zijn om jouw idee te volgen? Ze zijn namelijk in principe gemaakt om ml. te pompen en dat gedurende een zeer korte tijd.
 
Inderdaad zitten de rollers bij Jebao doseerders vaak omgekeerd waardoor ze niet goed werken. Het gekke is dat ik dit bij de losse peristaltische pompjes, die ik gebruik nog nooit ben tegengekomen. Wel vraag ik me af of dit nu wel de juiste pompjes zijn om jouw idee te volgen? Ze zijn namelijk in principe gemaakt om ml. te pompen en dat gedurende een zeer korte tijd.
heb nog naar anderen pomp hooften zitten kijke maar die gaan niet lang meer ofzo en zo bijna net zo duur al de hele machine
bedoel dat ik al 100 liter hebt gepompt per pomp hoofd zeg mij dat ik er mer als ml mee kan pompen
folgens zijn ze raided ad 1000ml per dag je kan met sofware ook maar 12 doseer momente doen
zal zo nog een stres test met die lubricant doen folgens mij kan het plastic niet eens slijten op deze manier
 
vandaag weer 40 liter gepompt met 2 pomp kopen tegelijk een kop spugde weer plastic uit op gegeven moment slang goed gedaan schoon gemaakt en gaan geen plastic meer gezien ga denk een silicone lubricant kopen inplaats van vaseline
ik heb wel een kleine fan die ik op de machine houd als ik hem gebruik want woord wel warm zonder dat zou het niet lukken
 

Terug
Bovenaan