Water wordt maar niet helder


S

Sarahvz

Guest
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik een aquarium, waar nu sinds 1 maand kleine garnaaltjes in zitten. Het water wordt echter maar niet helder. Eerst dacht ik dat het bij het opstarten hoorde, toen gaf ik het hout de schuld, maar nu ben ik inmiddels een paar weken verder en blijft het probleem bestaan.
Het water is groenig van kleur, misschien wat bruinig, maar in elk geval niet helder. Ik heb een binnenfilter waar ik filterwatten in heb gedaan die ik elke week verschoon. Ik heb (voordat ik de garnaaltjes erin deed) Tetra Crystal Water gebruikt, maar zonder denderend resultaat. Komt het door iets wat ik toevoeg (vloeibare CO2, vloeibare plantenvoeding, aquasafe, garnalenvoer), komt het toch nog door het hout (zit er nu zo'n 2 maanden in, maar is relatief groot voor mijn kleine bakkie) of hou ik het niet genoeg schoon (ik ververs elke week ongeveer 10% van het water en poets alles met een schone spons). Of komt het door een gebrek aan licht (er hangt nog geen goede led-lamp boven, dus er is alleen daglicht)?

Wat kan ik verbeteren om mijn water helder te krijgen?
 
Foto zal wat verduidelijken denk ik?
 
Waar filter je mee en hoe groot is je bakje eigenlijk?
 
Je zou wekelijks meer kunnen verversen maar verder zie ik niet direct een reden voor de verkleuring van het water naast het hout
 
Hoe is je uitstroom van je filter?
Deze mag gerust je oppervlakte goed laten bewegen.

Halveer de planten voeding eens een paar maanden en voeg deze niet in een keer, maar in meerdere keren per week. (Als je normaal 20 ml toevoegt deze halveren naar 10 ml en dat delen door 7. Dit elke dag toevoegen)

Filterwatten kun je gebruiken, maar misschien niet nodig. Ikzelf filter over alleen sponzen. Kristal helder water.
Filter zo lang mogelijk met rust laten.
 
Ik denk dat een foto het kan verduidelijken. Fozzy vroeg daar gister ook al om ;)
 
Veel voeding, wel planten maar geen lamp.... deze bak heeft licht en tijd nodig om in balans te komen lijkt mij.
 

Terug
Bovenaan