Waterhyacint


Goud

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2011
Berichten
825
Leeftijd
45
Is die nu wel of niet verboden. Gisteren gewoon gekocht in een tuincentrum.
 
Ik kende er maar 1 die je altijd bij tuincentrum koopt voor in de vijver. Kom hem gewoon nog kopen en verbaasde mij daar over omdat ik vorig jaar in een ander tuincentrum te horen kreeg dat ik net op het nippertje kocht en dat niet meer mocht. Was eind juni vorig jaar. Daarna zou dat tuincentrum ze verwijderen. En nu bij een ander tuincentrum gisteren volop te koop.
 
full.jpg


Rechtsachter
 
Dan is het vanaf augustus 2016 verboden want ik kan er ook niet meerdere soorten vinden. Er is ook een Cabomba soort verboden zover ik weet maar daar zijn wel meerdere varianten van.
 
Best jammer dat mensen die die planten in water gooien het voor velen verpesten (ook voor de ecosystemen.....)
 
Ik ga binnenkort wel meer halen dan als het oude voorraad is:). Vind het zo gezellig staan in de vijver. Overigens heb ik ze er volgens mij te vroeg ingemikt. Ging vanmorgen bij mijn vissen kijken en zag dat de andere drijfplant er zielig uitzag. Te koud in de nachten denk ik nog.
 
Het is wel erg koud voor deze planten om ze nu al in de vijver te zetten. Je zal snel zien dat ze geel worden en het zeer slecht gaan doen. Als ze al niet dood gaan.

De salvinia is ideaal als drijfplant in aquaria.
 
De salvinia is ideaal als drijfplant in aquaria.

Klopt al doet deze het niet in ieder bakje even goed. Zoals ik al vaker heb gezegd zitten deze in mijn garnalenbakken en bij de een gaat het als een speer en bij de nader een stuk minder.
 
Klopt al doet deze het niet in ieder bakje even goed. Zoals ik al vaker heb gezegd zitten deze in mijn garnalenbakken en bij de een gaat het als een speer en bij de nader een stuk minder.
Bij mij is het ook net onkruid.
 
Ja in mijn Expert 30 bakjes ook maar juist in de nano van 30 liter met een afdekruit groeit het veeeeeeel moeilijker en blijven de blaadjes erg klein. Onvorspelbaar als je het mij vraagt:)
 
Ik denk dat het aan die afdekruit ligt. Ik heb ook nog een klein bakje met afdekruit en daar doet het idd ook niet zo veel.
 
Vanaf augustus vorig jaar mogen ze niet meer worden gekweekt. Tot augustus van dit jaar mag oude voorraad worden verkocht.
 
De meeste drijvende waterplant gaat al dood met de vorst, dus waarom verboden als ze winters afsterven?
 
Tja, maar juist in de zomer zullen ze zich vermenigvuldigen en dat willen ze niet van enkele soorten.
 

Terug
Bovenaan