Wat is er nieuw

waterpas advies

mjgroep

Well-known member
Lid geworden
17 november 2020
Leeftijd
59
Hallo allemaal,
Ik had al de wat oudere berichten gelezen en ik heb hierover ook advies nodig
aqaurium is 160 x 55 (Eheim insperia 500)

verloop lengte 4,5mm op 1000mm, wat neerkomt op ongeveer 0,26 graden (waterpas is 1 meter)
verloop diepte 6mm op 550mm, komt neer op ongeveer 0,63 graden (ook op de vloer gemeten en dat klopt aadrig)
(even uitgetekend in autocad ;-) )

de eerste ( lengte) laat ik voor wat het is, Torsie en glas zijn geen vrienden dus

de tweede heb ik het advies nodig.
zelf zat ik te denken om onder alle 5 de pootjes aan de voorkant een mdf lat vanb 6 mm te maken met 10 mm oversteek zodat de 2 pootjes aan de zijkant 10 mm over hebben. Dit om te voorkomen dat ze er net vanaf glippen

De hoogte van de bestaande pootjes is 18 mm
ik zou ook de achterste pootjes helemaal weg kunnen halen en een lat aan de achterkant neer kunnen leggen van 12 mm

Wat is jullie idee/advies
-lekker laten zoals het is,
-lat aan de voorkant of
-lat aan de achterkant

Vriendelijke groeten
marc

hallo verbeek,
Hier de foto,
ook in de handleiding laten ze zien dat je met plaatjes moet werken om hem waterpas te krijgen
Heb onder de hand al gekeken naar stel poten maar dan komt het aquarium omhoog minimale stel hoogte 45 max 70. Deze zouden 500 kg statische belasting kunnen hebben per poot, ik zet er 10 onder en dan weet ik zeker dat ik het geheel helemaal waterpas kan krijgen maar is wel een werkje. Dus weet niet hoe groot de extra belasting gaat worden op het voor ruit, waterhoogte wordt rond de 56 cm

Bijlagen

• thumbnail_IMG_20210515_222308062.jpg
    thumbnail_IMG_20210515_222308062.jpg
    100.8 KB · Weergaven: 131
Je kunt zonder problemen plaatjes onder deze voeten schuiven. Dit is de voorkant?

ja dit is de voorkant maar de achtrekant is het zelfde.
Om het aanzicht te bewaren zat ik te denken om de achterste pootjes er af te halen en de heel achterkanst op een lat van 12 mm te zetten.

Een lat is niet nodig het onderstel heeft in principe alleen plaatjes onder de pootjes nodig (of waar deze zaten)
Of je het voor of achter doet is een kwestie van tijd/smaak

in hoever kan de het een probleem zijn mbt niet waterpas?
is 0,6 en 0,3 graden een probleem?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan