Wat is er nieuw

waterpest planten

Sebastiaandebruijn

Well-known member
Lid geworden
13 juni 2020
Leeftijd
27
hallo iedereen, ik probeer de laatste tijd meer planten minder vissen etc alleen de waterpest heeft een probleempje, sommige waterpest groeit gewoon goed en van andere groeien ze ook goed maar waar het nieuwst gegroeide stuk helder groen is word de onderkant bruin, heef tiemand enig idee waar dit aan ligt. Stroming, voeding, etc.

Heb je een foto van de planten? Normaliter is het een erg makkelijke en weinig eisende plant. Soms worden ze snel bruin als je de koudwaterviant hebt maar dan denk ik ook niet da ze verder groeien.

Heb je een foto van de planten? Normaliter is het een erg makkelijke en weinig eisende plant. Soms worden ze snel bruin als je de koudwaterviant hebt maar dan denk ik ook niet da ze verder groeien.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    121.8 KB · Weergaven: 150
  • 2.jpg
    2.jpg
    115.9 KB · Weergaven: 149
  • 3.jpg
    3.jpg
    162.8 KB · Weergaven: 151
  • 4.jpg
    4.jpg
    169.7 KB · Weergaven: 139
Ik zou de leijke delen eraf halen en weggooien.

eerder gedaan al, dan heb ik dus veel kleine plantjes maar uiteindelijk komt t lelijke weer terug.
Ik zou de leijke delen eraf halen en weggooien.

gebruik je co2 daar kunnen ze niet echt lekker tegen.

gebruik je co2 daar kunnen ze niet echt lekker tegen.
nee ik gebruik geen voeding of co2, ik twijfel nog of ik voeding wil wat denken jullie? alle planten zien er nu zo uit:

Bijlagen

• 4.jpg
    4.jpg
    169.7 KB · Weergaven: 131
  • 5.jpg
    5.jpg
    115.3 KB · Weergaven: 148
  • 6.jpg
    6.jpg
    140.5 KB · Weergaven: 145
  • 7.jpg
    7.jpg
    191.5 KB · Weergaven: 145
  • 8.jpg
    8.jpg
    172.1 KB · Weergaven: 149
Een Elodea densa, die je hebt, is eigenlijk een plant die het liefst een temperatuur heeft van tussen 20 en 25 graden Celsius. Eigenlijk hebben ze het liefst wat alkalisch (carbonaatrijk) water. Wel is de plant licht nodig!

Laatst bewerkt:
Een Elodea densa, die je hebt, is eigenlijk een plant die het liefst een temperatuur heeft van tussen 20 en 25 graden Celsius. Eigenlijk hebben ze het liefst wat alkalisch (carbonaatrijk) water. Wel is de plant licht nodig!
Weet jij zo welke dan de koudwater variant is die ze je soms verkopen?

Die Ben noemt die verpietert snel in onze warme bakken inderdaad.

Die Ben noemt die verpietert snel in onze warme bakken inderdaad.
oh dus ik kan hier niet veel aan doen op het moment?

wat denken jullie overigens over de andere planten zien jullie tekorten?

Ik zou wel plantenvoeding gaan doseren want sporen hebben ze nu eenmaal wel nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan