Waterpest wordt bruinig/doorzichtig


A

Athena1813

Guest
Een deel van de waterpest in mijn aquarium wordt bruin/doorzichtig. Het aquarium is nu 2 weken aan het indraaien, er zitten nog geen vissen in. Ik doe er elke week wat vloeibare plantenvoeding in. Op 2 andere plekken staat ook waterpest, deze zijn wel nog mooi groen. Ook de hygrophillia corymbosa doet het goed.
Het zou aan de verlichting kunnen liggen, omdat de lamp oud is, ik was al van plan een nieuwe te kopen. Denken jullie ook dat het aan de lamp ligt of zou het ook iets anders kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
IMG_20200122_141155.jpg
 
Jouw aquarium is nog in een opstartfase. Het beste is om voorlopig nog maar even niets te doen en wat geduld te hebben tot over, in ieder geval, een paar weken.
 
Klopt het de slechte stukken onderaan zitten? Ik zou ze in elk geval wat meer uit elkaar planten want het kan een gebrek aan licht zijn. Ik weet niet hou oud de lamp is maar wellicht heeft dit invloed.
Heb je een totaaltje van de bak en om wat voor bak gaat het en welke verlichting?
 
Klopt het de slechte stukken onderaan zitten? Ik zou ze in elk geval wat meer uit elkaar planten want het kan een gebrek aan licht zijn. Ik weet niet hou oud de lamp is maar wellicht heeft dit invloed.
Heb je een totaaltje van de bak en om wat voor bak gaat het en welke verlichting?
Aan de foto te zien zit het ook in de toppen van de planten. Denkelijk heeft het licht hier (nog) niet veel mee van doen. Daarom denk ik dat hier gewoon wat geduld gevraagd word.
 
Ja scherp gezien Ben en ik zie het nu ook bij 2 topjes. Ik heb ook weleens de koudwater variant gekregen en die wordt ook vrij snel bruin en doorzichtig maar volgens mij duurde dat geen 2 weken.
Het gebeurt regelmatig dat men de verkeerde vorm krijgt.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal de planten met rust laten en even afwachten of ze het weer goed gaan doen.
 

Terug
Bovenaan