Wat is er nieuw

waterpest

• Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive
  • Startdatum Startdatum
S

Schaive

Guest
Is het normaal dat bij het opstarten van een aquarium de waterpest blaadjes allemaal losgaan van de plant.

ze staan in een 58 liter bak verwarmd.

Toen ik ze kocht stonden ze helemaal onder het water.

Worden ze ook geel/bruin want je hebt de koudwatervorm en die voor onze bakken geschikt zijn.
Wellicht heb je de verkeerde gekregen.

hoe kan ik dan zien welke ik heb. Deze komen bij een intratuin uit een hele bak vol planten.

van alle andere planten heb ik kaartjes, behalve deze

Kan je het niet meer laten zien.
Moest de PC nood gedwongen leeg maken, door een beveiligingsfout in win 10.

Maar google er even op.

werd me verteld dat dit wel de goeie plant is, maar dat het normaal is dat bij het indraaien/opstarten de plantjes de blaadjes loslaten. straks snoeien en dan weer laten groeien.

Maar is het iets om dan tijdelijk co2 te gebruiken? of eens gebruik is altijd gebruiken

Schaive zei:
hoe kan ik dan zien welke ik heb. Deze komen bij een intratuin uit een hele bak vol planten.

van alle andere planten heb ik kaartjes, behalve deze

Ik ben dan bang dat je de uitvoering voor koudwater hebt gekregen. Waterpest hoeft zich niet aan te passen als je die koopt.Het is een makkelijke plant die zelfs in een kom zou groeien en daar hoef je geen extra co2 voor te doseren.

maar als ik kijk op internet naar de elodea densa dan is dat dezelfde plant die ik ook heb.

Kijk dan nog maar eens, zit echt wel verschil in.

maar de elodea densa is wel de goeie die je hebben moet in een verwarmde aqua

Ze lijken veel op elkaar en ik zie het zo ook niet hoor. Ik heb bij de lfs hier een aantal malen deze plant gekocht en steeds werden de bladeren geel/bruin en achteraf kreeg ik te horen dat dit de koudwater versie was. daarna via APO deze besteld en nu doet ie het prima in de bak zonder bruine bladeren.
Het is een hele makkelijke plant die weinig eisen stelt dus dat zal de oorzaak niet zijn denk ik.

Heb hier de bakken vol. Hoornblad,Cabomba en waterpest. groeien als een tierelier.

Je hebt de egeria najas nodig. Dit is de tropische soort.
Elodea densa is de koudwater variant. Helaas verkeerd ge�nformeerd door de intratuin.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan