Waterpomp dag en nacht aan?


Ben ik het niet mee eens, teveel co2 in een aquarium kan dodelijk zijn dus als jij 's nachts die luchtpomp aan hebt zodat er gasuitwisseling ontstaat ben je dat probleem alvast voor
Zolang het water maar beweegt toch. Of door een luchtpomp of door filter
 
Ben ik het niet mee eens, teveel co2 in een aquarium kan dodelijk zijn dus als jij 's nachts die luchtpomp aan hebt zodat er gasuitwisseling ontstaat ben je dat probleem alvast voor
Een dodelijke CO2 hoeveelheid kan alleen als er kunstmatig CO2 wordt toegevoegd. Dat is bij Ts. niet het geval, begrijp ik. Door gebruik van een luchtpompje kan je hooguit wat onstabiliteit veroorzaken doordat CO2 die normale wijze in het water zit door gasuitwisseling met de bovenlaag wat te snel verdreven wordt al is die kans ook maar erg klein.
 
Zolang het water maar beweegt toch. Of door een luchtpomp of door filter
Toch merkte ik hier ook verschil toen we nog andere kweekbakken hadden die we filterden met een sponsfilter dat extra lucht ervoor zorgde dat de vissen zich veel prettiger voelden
 
Euhh, het gaat hier over een bakje met wat guppen erin.. Nog even en er moet een testset bijkomen om dagelijks het water te testen. :unsure:
Ik heb 40 jaar geleden jaren diverse aquaria gehad, de enige meting die ik kon doen was de temperatuur met een thermometer en de waterkwaliteit, zag ik de vissen niet dan moest er ververst worden, zag ik ze goed dan was het in orde.
Pompje aan, pompje uit, doe wat jij leuk vindt en waar de vissen het goed op doen. Eens per week 30% van je water verversen, zo nu en dan je filter schoonspoelen en verder genieten van je vissen.
 
Misschien kun je bij de boer in de buurt een emmertje stikstof alen want die willen er heel graag vanaf;)
Hoezo niet dan?
Solliciteer je soms naar een brandende hooibaal in de straat of iets vergelijkbaars, kijk ik ben dan wel 020 maar wat dacht jij dat de bevoorrading van al onze shops,,,voor plaatselijk stikstoftekort opleverdt.
Moeten we straks ook nog co2 in onze patserbakken laten uitscheiden
 
Ik protesteer,dit zijn stoffen van de boeren.
In het aquarium zitten we er verlegen om.
Misschien de boer effe met zijn giertank langs laten komen? Win win situatie. De boer is er vanaf en jij hebt meststoffen.
 
Ben ik het niet mee eens, teveel co2 in een aquarium kan dodelijk zijn dus als jij 's nachts die luchtpomp aan hebt zodat er gasuitwisseling ontstaat ben je dat probleem alvast voor
Als in de avond de CO2 zo hoog oploopt dat het gevaarlijk wordt is de bak zwaar overbevolkt en zul je tegen heel andere problemen aan gaan lopen. Maar zolang de pompuitvoer het topwater maar in beweging brengt heeft een luchtsteentje vrouwel geen effect op de gasuitwisseling van je bak.
 

Terug
Bovenaan