Waterschade en inboedelverzekering


d33f

Member
Lid geworden
27 juni 2022
Berichten
8
Leeftijd
38
Hallo,

Ik heb deze vraag al eens uitgezet bij Interpolis (all-risk) en daar wordt globaal gezegd dat je gedekt bent tegen waterschade indien een aquarium lekt.
Op andere fora heb ik begrepen dat sommige verzekeraars alleen vergoeden indien er letterlijk een barst in jouw aquarium is ontstaan en dus niet bij een lekkende kitnaad of filter?

Heeft iemand hier ervaringen met waterschade die niet ontstaan is door een barst maar een ander onderdeel van het aquarium / de filter en de vergoeding vanuit zijn inboedelverzekering?

Uiteraard zou ik dit graag gespecificeerd horen van mijn verzekeraar maar blijkbaar is er tot heden geen eenduidig antwoord behalve dat waterschade door een aquarium wordt gedekt.
 
Het hangt af van je dekking en bij een mindere dekking wordt vaak alleen de gevolgschade aan de inboedel verzekerd en bij een uitgebreidere dekking vaak ook de schade aan de bak en inhoudt.
Dit moet je ook terug kunnen vinden in de verzekeringsvoorwaarden en als je die niet hebt dan kun je die vaak wel op internet vinden.

Edit:
 
4 telefoonnummers verder heb ik uiteindelijk een duidelijk antwoord gekregen. Alles rondom het aquarium wordt vergoed, ook filters die lekken etc. :)
Dat is op z'n minst weer een geruststelling.
 
Ja dat laatste heb ik ook bij klaverblad met de Royaal dekking zoals ze dat noemen en die vergoeden bij breuk van de bak ook de schade aan de bak en de inhoudt nog erbij.
Mooi dat je nu gerust bent want anders zit je toch niet rustig.
 
Ik wil hier nog even op doorgaan omdat wij een Royaal polis van Klaverblad hebben. Onderstaand de voorwaarden bij schade. Zoals ik lees dekken ze waterschade als water uit een aquarium stroomt en als dat tgv breuk is dan wordt ook de bak en inhoudt vergoed. Zonder breuk dus alleen de gevolgschade.
Maar ja dan hebben ze als uitsluiting (kit)voeg genoemd. Nou de kit i onze bak is volgens mij geen voeg maar een manier om het glas te plakken.
Dus ik heb ze net een mail gestuurd en gezegd dat ik snap dat bij breuk alles wordt vergoed incl bak en inhoudt maar wanneer wordt alleen de gevolgschade dan gedekt?
Zover ik weet kan water er alleen uit als er een ruit breekt of via de kitnaad. Nu zeggen ze tegen mij via de mail via de kitnaad is er geen dekking voor gevolgschade.
Huh, wanneer vergoeden ze dan alleen de gevolgschade zonder de bak en inhoudt want naast breuk is via de kitnaad de enige manier volgens mij. Kortom zoals ze het nu brengen vergoeden ze alleen bij breuk want op een andere wijze kan het er niet uit (behalve via de kitnaad maar dat zien ze als uitsluiting). Vreemde boel hoor of ik zie iets over de kop. Dit staat er in de voorwaarden:


Wij dekken schade bij:
Er stroomt water uw woning in uit leidingen, sanitair, apparaten,
een waterbed of een aquarium. Bij breuk van een aquarium vergoe-
den wij ook schade aan het aquarium en de inhoud. De volgende
waterschade vergoeden wij niet.
• Schade die komt doordat het tegelwerk niet waterdicht is. Dit
geldt ook voor andere wand- of vloerafwerking die waterdicht
hoort te zijn.
• Schade doordat (kit)voegen niet waterdicht zijn.
• Schade doordat u zelf werkzaamheden verricht aan leiding
 
Nou veel gemail en gedoe maar uiteindelijk geven ze toe wel gevolgschade te vergoeden bij een lekkende kitnaad. Ik dacht al zo niet dan ben ik zo weg.
 

Terug
Bovenaan