Waterslangen met zwarte aanslag/ schimmel


B

Bart87120

Guest
Kennen jullie dat; na het waterverversen blijft de hevelslang altijd nog wat vochtig. Na verloop van tijd is er een soort zwarte aanslag ontstaan in de slang. Ik heb er al heet water doorgestuurt en al is geprobbeerd te spoelen met een beetje easy carbo maar ik krijg het niet weg.


Nog iemand een idee
 
Een nieuw stukje slang is de kost niet, maar hoe voorkom ik dit in de toekomst?
 
Lijkt mij toch geen hele ramp dat de hevelslang wat verkleuring heeft,de mijne heeft het ook.
Anders moet je na het gebruik de slang droogmaken,trek je er een stuk koperdraad doorheen met een dot keukenrol oid.
 
Geen idee ik heb het hier nog nooit gezien.
Wat voor kleur slang is het. Zelf heb ik groen van Eheim.
 
Waarschijnlijk maak ik me weer te veel zorgen, ik zit al in de richting van mogelijke problemen door schadelijke organismen in de slang( de zwarte aanslag) die zo in mijn bakje komen en daar onheil aanrichten.
 
Ik heb dezelfde John,Zit zelfs ook wat rode verkleuring in de slang.

20180312_154457.jpg
 
Zolang de slang geen weken blijft liggen met water erin is er niets aan de hand.
Pas als hij gaat stinken moet je je zorgen maken.
 
Heb ook van die zwarte aanslag in mijn schoonmaak/hevel slang.

Zit er al een jaar in en merk niet dat t kwaad kan.
 
Hier hetzelfde. Dus gewoon je slang vernieuwen tot die ook weer vies is.

En de tip met draad en een dot filterwatten erdoor halen pas ik ook toe.
 
Nog een optie: tussen de aanzuigbuis en potfilter een T-stuk met een kraantje en stukje slang eraan. Hoef je nooit meer aan te zuigen en water wordt direct uit de korf geheveld dus ook geen geknoei met nadruppellen of stress iod. Overigens wel de meest luie manier om je bak te verversen. Ben er erg tevreden over.

mvg, Erik
 
Nog een optie: tussen de aanzuigbuis en potfilter een T-stuk met een kraantje en stukje slang eraan. Hoef je nooit meer aan te zuigen en water wordt direct uit de korf geheveld dus ook geen geknoei met nadruppellen of stress iod. Overigens wel de meest luie manier om je bak te verversen. Ben er erg tevreden over.

mvg, Erik

Heb dat zelf precies zo! Echt ideaal. Kraantje open en de emmer loopt vol.
Maar heb het wel met pvc leidingen gemaakt.
 
Super!

Heb die onlangs aangepast door een camping wasbakafvoer(-tje) onderin mijn JBL filter te zetten om overtollig mulm mee af te hevelen uit mijn potfilter zie post #5:
https://www.aquaforum.nl/threads/hoeveel-moeite-doen-voor-laag-verbruik.157451/#post-1874152

Echter realiseer ik me bij het lezen over de HMF filters dat de mulm ook voor voeding kan zijn voor de aerobe bacterien dus ben niet zeker of dit wel een correcte beslissing is.
Vond het wel slim om bij elke waterwissel de pot bodem mee te spoelen... Echt een no brainer. Als dit een fout is graag info aub.
 

Terug
Bovenaan