@BigSmoke. Topidee. Ik ben ook vrouw en nog niet zo geemacipeerd om een boor te kunnen bedienen
😀 Daarbij heb ik onderburen. Maar jouw idee is wel heel slim.
Nou ja gebruik ik profito? Zo nu en dan als ik er aan denk. Door het vele verversen hevel je dit ook weer af. Ik heb al zoveel geprobeerd op planten gebied. Dat wil gewoon niet lukken en heb me in dit feit geschikt. Gaat bij mij gewoon de klikko in en koop weer nieuwe verse bosjes. Net als je een bloemetje voor in je huis koop koop ik dus plantjes voor het vissenhuis. Die gaan wel eerst even een paar dagen in de emmer voor eventueel gif van kweker eruit te krijgen en gespuis eruit.
Algen vind ik ook een stuk minder maar draai ook nooit geheel alg vrij. Het is niet alleen alle gigantische hopen poep wat geproduceerd word maar ook groeihormonen dus wellicht heeft dit ook invloed op planten en algen groei. Ik heb geen idee maar bij mij werkt alleen poetsen om het onder controle te houden. bij de verversing even schuursponsje over het glas en klaar is klusje van 5 minuten dus doe het nu maar zo. Minste frustratie……..
er zijn meerdere topics over dit onderwerp. Alle "nieuwkomers" zoals ik toen, beginnen vol enthousiasme aan een mooie plantenbak en scape. UV, CO2, speciale voeding etc. De enige die ik een beetje heb gevolgd is black moor die had een mooie planenbak maar heeft zijn sluiers een nieuw huisje gegeven want werd ook gefrustreerd over de algen
😎