Wat is er nieuw

waterverbeteraar?

• Onderwerp starter Onderwerp starter guppie100
  • Startdatum Startdatum
G

guppie100

Guest
wat is het nut van waterverbeteraars?

Die verzamelen de foute stoffen in het water, en bind ze.

Kopen of niet?

Leg eens uit waarom je het wil gebruiken, en niet zeggen "om mijn water te verbeteren", maar wat zou er aan de hand zijn met je water om dit te gaan gebruiken?

De vissen doen het slecht steeds denk ik!

In de regel is met het Nederlandse leidingwater dit niet nodig dus een goede vraag van Ton.
Je kan ook iets anders van dat geld kopen denk ik 😉.

Kijk in het gmt John

guppie100 zei:
Kijk in het gmt John
Zo werkt dat niet. Je opent een topic voor vragen en voor hulp, dus dan geef je in dat topic de gevraagde info 😉

Dat ben ik helemaal met Ton eens. Je kan dan het beste een topic openen met het probleem.
Bij een bak die is ingedraaid en goed draait is waterverbeteraar in ieder geval niet nodig 😉.

Of moet even Ammoniak meten?

Mascha&Ivo zei:
guppie100 zei:
Kijk in het gmt John
Zo werkt dat niet. Je opent een topic voor vragen en voor hulp, dus dan geef je in dat topic de gevraagde info 😉
Waardes zijn met strip no3 26 no2 0 gh 6 en kh ph 6.8

jessicapilon zei:
Bij een bak die is ingedraaid en goed draait is waterverbeteraar in ieder geval niet nodig
Als er metalen meekomen met het leidingwater (denk aan oude/koperen leidingen) ben je blij garnalenbezitter als je een spulletje hebt dat die ellende kan binden nochtans...

Maar zoals ik heb gelezen gaat het hier om vissen en de cpo en niet om garnalen. Al moet ik zeggen dat ik weinig mensen hoor en ken die garnalen hebben en met het leidingwater in ons land problemen hebben. Wij hebben diverse bakjes met garnalen en gebruiken ook gewoon leidingwater.
Wellicht is dat in onze buurlanden wel anders.

Je kan beter druppeltests aanschaffen.Die zijn betrouwbaarder.

Of heb je geen LFS die dat voor je kan onderzoeken?

Hier bij mijn LFS deden ze dat vroeger met druppeltests,nu niet dat ze dat overal doen.

Hier in de buurt hebben ze sera test

Allebei welke moet ik nemen dan er zijn zo veel?

Er zijn heel veel grr!

Het koffertje van 59� zou je al h��l ver brengen.
Op lange termijn veel goedkoper dan strips en accurater.

Deze werkt ook prima voor het aquarium :thumbs:

Ah alleen ken dat merk niet das probleem

Volledige koffer test set dus alleen wel duur!

Heb je ondertussen al eens ververst?

Nee nog niet

Te druk met rare berichten posten in het gmt natuurlijk,is veel belangrijker....
Ik ben er klaar mee iig want als water verversen al te veel gevraagd is komt het niet goed denk ik.

Seabait zei:
Te druk met rare berichten posten in het gmt natuurlijk,is veel belangrijker....
Ik ben er klaar mee iig want als water verversen al te veel gevraagd is komt het niet goed denk ik.
Heb 1 week niet ververst dat is toch niet erg?

niet bepaald nee. Ik ververs pas om de maand op dit moment. 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan