Wat is er nieuw

Waterverversing wekelijks of dagelijks 1/7?

Mazerga

Well-known member
Lid geworden
15 augustus 2017
Leeftijd
43
Hallo,

Omdat ik nieuw ben met Malawi's vroeg ik me af of het gebruikelijk was om elke dag 10 liter van de 350 te verversen of beter één keer per week 70 liter?

Groetjes!

Natuurlijk is het beter elke dag, dan krijg je niet in een keer zo'n grote verandering in het water in een keer. Maar wekelijks is makkelijker, en hetnis niet zo'n heel groot probleem om het wekelijks te doen😉

Hallo,

Omdat ik nieuw ben met Malawi's vroeg ik me af of het gebruikelijk was om elke dag 10 liter van de 350 te verversen of beter één keer per week 70 liter?

Groetjes!

Ik ververs elke week de helft van 180 liter😀 Haha nee maar elke dag wordt wat te gek tenzij je het natuurlijk geweldig vind. 70 liter wekelijks is prima hoor!

Ik ververs elke week de helft van 180 liter😀 Haha nee maar elke dag wordt wat te gek tenzij je het natuurlijk geweldig vind. 70 liter wekelijks is prima hoor!
Als je een overloop maakt in de bak, je sluit de kraan erop aan, en je laat de kraan zahtjes lopen. Ververs je elke minuut, en het kost je totaal geen tijd😉

Als je een overloop maakt in de bak, je sluit de kraan erop aan, en je laat de kraan zahtjes lopen. Ververs je elke minuut, en het kost je totaal geen tijd😉

Ja maar da's ook veel installatie werk en ik moet er niet aan denken als de afvoer verstopt raakt,.....:br:
Maar als je wilt kan dat idd ook ja, maar moet je wel een gat in je bak maken....

oké, dan blijf ik elke dag 10 liter aanhouden.

79liter per week vind ik weinig voor vissen die erg van schoon water houden (en daar ook beter op groeien)

Helft van de bak p/w... als je niks anders te doen hebt mag t ook 1x per 5dagen.

10 liter per dag verversen heeft zo goed als geen zin op 350 liter,beste is om wekelijks een grotere verversing te doen om zo de afvalstoffen meer te verdunnen.

Inderdaad..... ligt natuurlijk aan de bezetting van bak. Maar minimaal 30% per week is echt niet te veel!!

oké, bedankt voor de info!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan