Wat is er nieuw

Waterwaarden meten bij Estimative Index

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lyasco
  • Startdatum Startdatum
Heb net de macro-oplossing gemaakt. Ben uiteindelijk gegaan voor een 500 ml fles en een dosering van 25 ml.
Voor de macro heb ik nu 35.2 gram KNO3 en 3.1 gram KH2PO4 gebruikt.

Nu zit ik alleen nog met mijn micro-oplossing. Hiervoor gebruik ik CSM+B, welke helaas niet opgenomen is in de online "Nutrient Dosing Calculator". Ik heb nu zelf uitgerekend wat, denk ik, het goede aantal gram is dat ik aan mijn fles toe moet voegen maar voor de zekerheid leg ik dit nog even voor.

Oude situatie
480 ml, dosis 120 ml, 1.52 gram

Dit komt neer op 0.38 gram CSM+B per dosis

Nieuwe situatie
500 ml, dosis 25 ml, 7.6 gram (?)

Berekening
500/25 = 20 doseringen per fles
20*0.38 = 7.6

:book:
 
Ik los de csm op zoals op de verpakking staat en dat is dus alles in een fles met 500 ml water. Als je niet al teveel licht en geen co2 hebt dan volstaat 1 ml per 40 liter en anders zou ik 2 ml nemen. Bij de EI doseer je over en gebruik je co2 en in de regel wat meer of gemiddeld licht en daarom voeg ik 4 ml toe per 50 liter. Je ververst wekelijks de helft dus dan reset je alles wel weer.
 
Deze bedoel je? daar staat csm+b tussen hoor.
Ik had uitsluitend naar de "C" gekeken waarbij ik alleen "CSM - CHELATED SECONDARY MICRONUTRIENTS" zag staan :stom: Maar inderdaad onder de "P" van Plantex staat CSM+B. :thumbs:

Wanneer ik de toevoeging van Fe met mijn huidige oplossing en dosis uitreken kom ik op 0.46 ppm uit. Als ik dit nu als "doel" instel icm 500 ml en 25 ml dosering kom ik uit op 7.61 gram.

Als ik van zo'n oplossing uitga zou ik wekelijks (los van macro) het volgende toevoegen:
  • Fe 0.46
  • Mn 0.132
  • Cu 0.006
  • Mg 0.099
  • Zn 0.026
  • Mo 0.004
  • B 0.056
  • dGH 0.023
Is dit samen met de 20 ppm NO3, 2 ppm PO4 (welke samen ook 13.4 ppm K toevoegen) een goede combinatie?
 
0,46 ppm Fe lijkt me meer dan voldoende.
Zelf zit ik op 0,2 per dosering (Tenso) en doseer dat 2 x per week, zo te zien hebben mijn planten daar genoeg aan de rode planten zijn knalrood.

20 ppm No3 en 2 ppm Po4 zou onder normale condities ook wel voldoende moeten zijn, anders even meten aan het eind van de week.

Maar pin me er niet op vast, zo groot is mijn kennis niet hoor.
 
Laatst bewerkt:
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan