Morgen allemaal.
Ik heb bovenin de lampenkap van de Juwel Rio 180 een JBL Solar Natur led 4700 lm.
Omgerekend is dit 4700 : 180 = 26 lumen/liter. **Edit** nog een kleine rekensom. Lamp is 44 W.
4700 lm : 44 = 106 lumen per Watt.
Een probleem waar ik nog steeds mee te maken heb op dit moment zijn baard algen, plukjes op het grind, de echidorus heeft het nu ook in een blad.
Co2 ben ik voorzichtig aan het opbouwen. Een andere atomizer, eerst JBL nu van planted box geeft kleinere druppels/mist. Dus gehalte opgelost CO2 in water is beter waardoor ik nog voorzichtiger ben geworden. Ik wil na een verandering de controle kunnen hebben maar de dropchecker blijft groen.
Ik heb vallisneria, lobelia cardinalis, cryptocoryne nevellii wordt me te groot als voorgrond dus extra de parva geplaatst. Verder limnophila sessiflora, Belgisch groen, sterrekruid.
Als de genoemde planten en het licht 26 lumen per liter een
gemiddelde is qua norm hoeveel licht maar de CO2 blijft mijns inziens wat te donkergroen dan moet die combinatie ook meespelen lijkt me.
Toch?
Dit doe ik juist maar struikel vooral over een laag gemeten nitraat 5 mg/l. PO4 zit flink richting de 2 mg/l.
Vandaag weer de waterwissel daarom niks extra meer toegevoegd.
Dit had ik ook al gevonden.
https://www.azaqua.nl/content/aquarium-led-verlichting?rewrite=aquarium-led-verlichting