Wat is er nieuw

Waterwaardes oké ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Loef
  • Startdatum Startdatum

Loef

Well-known member
Lid geworden
26 november 2022
Leeftijd
64
Net weer getest, 2 weken geleden filter gereinigd oase na 18 maanden.voorfilter 1x per 14 dagen
Gooi er nu dagelijks 5 ml profito in. Nitro mag nu ook wel denk ik ?
Verders niets ?

Bijlagen

• IMG_5377.png
    IMG_5377.png
    133.3 KB · Weergaven: 21
Net weer getest, 2 weken geleden filter gereinigd oase na 18 maanden.voorfilter 1x per 14 dagen
Gooi er nu dagelijks 5 ml profito in. Nitro mag nu ook wel denk ik ?
Verders niets ?

Wat voor strips gebruik je om te testen? Zijn dat van die strips die je op zo'n credit card achtig kaartje legt met allemaal gekleurde vakjes?

We hebben zelf zo'n test gebruikt in het verleden en die gaf echt verkeerde waarden. Ook voor nitriet en nitraat meen ik me te herinneren.

Ik vraag het omdat dat destijds ook een app had en ook chloor teste (wat ook absoluut niet klopte). Ik weet alleen het merk niet meer.

Het zijn strips van tetra 6 in 1. Wekt wel makkelijk en weet dat druppeltesten beter zijn hoor

Ow, ik sta op het punt een potje teststrips te kopen 🙂 Geen waardeoordeel van mijn kant.
Alleen niet meer degene die ik omschreef. Die waren hier echt onbetrouwbaar en hebben ons een paar keer op het verkeerde spoor gezet.

Ik koop nu van die stripjes waar de schaal op het potje zelf staat. Ik heb alleen interesse in nitriet en nitraat en dat zou via de stripjes een redelijke indicatie moeten geven. De rest komt hier vanzelf goed met de voeding.

Ik test normaalgesproken zelden.

De waterwaardes die je meestal wil meten zijn: nitraat (no3) fosfaat (po4) en Fe. Deze waardes meet je niet met een stripje.
Nitiet meet je alleen in de eerste 4 a 5 weken als het aquarum indraait.

De waterwaardes die je meestal wil meten zijn: nitraat (no3) fosfaat (po4) en Fe. Deze waardes meet je niet met een stripje.
Nitiet meet je alleen in de eerste 4 a 5 weken als het aquarum indraait.
Ik meet ze wel met een strip

Met de tetra teststrip meet je deze waarden: PH, GH, KH, NO2, NO3 en Cl2
PO4 en Fe kan je niet meten met de teststrips van tetra

Met de tetra teststrip meet je deze waarden: PH, GH, KH, NO2, NO3 en Cl2
PO4 en Fe kan je niet meten met de teststrips van tetra
Klopt

Je kan met deze strips dus niet testen of de waterwaardes oké zijn voor je planten

Je kan met deze strips dus niet testen of de waterwaardes oké zijn voor je planten

Nee maar ook niet voor je vissen.
Ammoniak ontbreekt ook namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan