Wat is er nieuw

waterwaardes regenwater

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Schaive78
  • Startdatum Startdatum
ok. maar dus met filteren over kool en purigen zou moeten helpen.
 
Daar heb je het hem... De regen zal de uitstoot (want stallen worden geventileerd!) uit een bovenliggende luchtlaag terug naar beneden brengen...

Ik heb tijden gefilterd dmv een afvoerbuis van 120 af te sluiten. Hier enkele nylon kousen van de vriendin in met zakjes kool. en al het water hier gewoon licht in rondgepompt. Werkt perfect!


deed jij niet over purigen dan?
 
deed jij niet over purigen dan?

Neen, is hier niet nodig. Op dit moment filter ik zelf niet! Gewoon zo het aquarium in! Ik sproei elke dag de planten en spoel het toilet door met het zelfde water. Als hier iets mis mee is (extreem vervuild) ruik en zie je dit al heel snel! Het enige wat ik merk is vergeling van het water bij lange droogte. Maar dit vind ik niet erg omdat ons aquarium toch al onnatuurlijk proper zijn! Mocht je toch met uw regenwater willen verversen kan je bvb wel meerdere keren per week (elke dag bvb) kleine hoeveelheden verversen. Lichte amonia zou normaal in een gezond aquarium door de filter/planten opgevangen moeten worden... Natuurlijk moet je je wel bewust zijn van het feit dat je niet in 1 keer plots 20-40% van het water wisselt he!
 
dat kan ik nog even uitproberen, maar die purigen zijn ook niet goedkoop.
Puringen kost 14,95 voor 100 gram in mijn ik gebruik het al ruim een jaar . 1 zakje gaat 6 weken mee in een vak van 400l maar mijn Rio 125 is 100liter netto en daar nog niet eerder hoeven regenereren. Het ligt ook hoe ernstig je water vervuild is.

Het filtert nitraten fosfaten ( alleen de organische, dus wat je toevoegd met planten voeding wordt niet gefilterd omdat dit anorganisch is) chloor en ammonia. En het maakt je water kraakhelder.
Dus voor wat het doet is het zeker niet duur.
 
Nee ok, maar ik bedoelde het meer in de vorm van. Of regenwater over purigen filteren, of gewoon kraanwater gebruiken
 
Regenwater is altijd een gok vindt ik dan. Ik zal het niet zomaar bij mijn garnalen doen.
Als je schoon zacht water wil kun je omgekeerde osmose gebruiken. Dat heeft ook zijn nadeel omdat het afval water 4x zoveel is als je opbrengst. Dus ook vrij duur in verhouding.
 
In Belgie bij de lfs betalen we 0.07 cent per liter osmose water , maar hou wel rekening dat wij ongeveer 4.35 € per kub leidingwater betalen .
 
Regenwater is altijd een gok vindt ik dan. Ik zal het niet zomaar bij mijn garnalen doen.
Als je schoon zacht water wil kun je omgekeerde osmose gebruiken. Dat heeft ook zijn nadeel omdat het afval water 4x zoveel is als je opbrengst. Dus ook vrij duur in verhouding.
Als je gebruik maakt van een boosterpomp en je zet 2 membranen in serie dan kun je een verhouding halen van ca 1:1.
 
in nederland zitten we aan nog geen 2euro per kuub geloof ik :juggle:

en volgens mij is ons nederlandse water over het algemeen van een nog betere kwaliteit ook...

hoe doen ze het ervoor vraag je je af.
 
1,70 euro per kuub. Bij een gebruik van 100 kuub. Wordt lager bij meer verbruik. Omdat het vaste bedrag per jaar voor de aansluiting in de 100 kuub is berekent.
Prijs per kuub excl vastrecht is 1,07 euro.
 
ja om de prijs hoef je geen regenwater te gebruiken
 
In Belgie bij de lfs betalen we 0.07 cent per liter osmose water , maar hou wel rekening dat wij ongeveer 4.35 € per kub leidingwater betalen .
Dat is nog redelijk duur voor osmose.
 
correcte opmerkig van JdV !!! Onder ph 7 kan er per definitie geen NH3 voorkomen, dan heb je enkel NH4.

Meetfouten dus.

1) ofwel is je pH hoger dan de gemeten 6,5 (als er effectief NH3 zou inzitten, moet deze 7 of meer zijn)
2) ofwel is je test NH3 fout (of meet je testkit NH4 mee ...)
3) of er zit een fout op beide metingen.
 
correcte opmerkig van JdV !!! Onder ph 7 kan er per definitie geen NH3 voorkomen, dan heb je enkel NH4.

Meetfouten dus.

1) ofwel is je pH hoger dan de gemeten 6,5 (als er effectief NH3 zou inzitten, moet deze 7 of meer zijn)
2) ofwel is je test NH3 fout (of meet je testkit NH4 mee ...)
3) of er zit een fout op beide metingen.

Alle testsetjes voor de aquaristiek zijn niet selectief. Zijn meten ammonium/ammoniak.
Waarom? Omdat de testset niet kan weten wat de pH van uw aquarium is. De meeste testsets bevelen ook een pH test aan.
Dan kan in de tabel de verhouding ammonium/ammoniak gevonden worden en de giftigheid.
En wat maakt het uit? Je wilt het allebij niet in je aquarium hebben.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan