Wat is er nieuw

Waterwissel Garnalen bak

vischman

Well-known member
Lid geworden
18 november 2019
Leeftijd
33
Beste vis liefhebbers,

Ik heb een 30 liter garnalen aquarium, en ik vraag mij af hoeveel en hoe vaak ik water moet wisselen,
als ik het op internet zoek vind ik nogal wat verschillende antwoorden. Hier is vast iemand wet wat goede tips 🙂

Ja dat verschilt nogal maar ik denk dat zo n 20% per week prima is hoor.

Dat dus, 1/5 van het waterniveau weghalen en weer aanvullen 🙂
zoiets deed ik ook in der tijd met mijn garnaaltjes.. maar als je even niet oplet zit je in zo'n bak al snel op 1/3 water uit 🙂 (wat overigens helemaal niet erg is :deal:)

(wat overigens helemaal niet erg is :deal:)
Ik dacht dat je bij garnalen met een hoge gradatie soms wel een beetje moet opletten qua grote van de waterwissel.

Ik dacht dat je bij garnalen met een hoge gradatie soms wel een beetje moet opletten qua grote van de waterwissel.

Nouja ik had in der tijd grade A Crystal Reds maar merkte niet dat het nadelige effecten had... zover mijn garnalen kennis :juggle:

In mijn 30l liter garnalen bak met simpele cr wissel ik slechts een 3 liter per 14 dagen.
Na vele pogingen om garnalen te houden werkt dit voor mij het beste. Ze zitten op osmose met sera mineralen
DSC_0189.JPG

In mijn 30l liter garnalen bak met simpele cr wissel ik slechts een 3 liter per 14 dagen.
Na vele pogingen om garnalen te houden werkt dit voor mij het beste. Ze zitten op osmose met sera mineralen
Bekijk bijlage 290258
Welke mineralen gebruik je? En is osmose water echt nodig of kan kraanwater ook gewoon goed genoeg zijn?

Voor cr is da wel aan te raden, heb ook een tijd gedemineraliseerd water gebruikt, is bijna het zelfde
1582561650507569866103996296763.jpg

Voor cr is da wel aan te raden, heb ook een tijd gedemineraliseerd water gebruikt, is bijna het zelfdeBekijk bijlage 290312
Ok, is deze toevoeging dan ook de enige die je gebruikt?

Welke mineralen gebruik je? En is osmose water echt nodig of kan kraanwater ook gewoon goed genoeg zijn?

De lagere gradaties worden in de regel op kraanwater gekweekt en daar is dan geen osmose voor nodig. Raadzaam is altijd aan de verkoper te vragen waar hij of zij ze op heeft zitten. Er zijn ook al incidentele kwekers die de Taiwan Bee op kraanwater hebben zitten namelijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan