Wat is er nieuw

Waterwissel Systeem

Zoals Richard het heeft zijn die bochten enz ook 20mm?

1563545988015.png
 
Jawel, alle bochten en andere attributen zijn zo gemaakt dat de uiteindes groter zijn en je er een stuk pijp in kunt lijmen.

Zoals dit:
Screenshot_5.png


Een 20mm bocht is dus gemaakt voor 20mm pijp anders zou het al snel een wiskundig drama worden voor veel klussers. Gewoon bij 1 maat blijven. Maar koop wel stukken die aan beide kanten gelijmd worden. Je hebt ook stukken met schroefdraad en voor knelpijp enzo. Dus even goed opletten dat je lijmstukken koopt.
 
Laatst bewerkt:
Ah oke top en welk lijm is het beste die ik kan gebruiken?
 
Deze gebruik ik altijd: Hard PVC Gel
Gel variant heeft een vullende eigenschap en werkt beter.
Het stuk wat je gaat verlijmen eerst opschuren en dan met aceton ontvetten, dan lijmen met die PVC lijm. Voordat je begint te lijmen eerst alles even los in elkaar zetten!
 
Ben benieuwd hoe het er straks uitziet.. succes ermee.
 
Spullen zijn binnen gezaagd en opgeschuurd. En gelijmd
 
Hoe bedoel je? Gewoon testen (en een handdoek bij de hand houden) zou ik zeggen. Te veel lijm is niet zo erg lijkt me.
 
24 uur uitharden was voldoende dacht ik
Ja ik heb het niet gebruikt nog. Staat in de schuur en zal het van t weekend denk Ik gebruiken.

Maar ik heb wel alles gelijmd.

Kan dat kwaad in aquarium?

Lijm is die Richard heeft verteld
Die griffon
 
Zodra het uitgehard is, kan het meestal geen kwaad meer.
 
Zodra het uitgehard is, kan het meestal geen kwaad meer.
Dus dat, en dat is vaak wel het geval na 24 uur dacht ik.
Anders moet je ff op de verpakking kijken daar staat dan een volledige uitharding op vermeld
 
Ja daar zit wat meningsverschil in.

die lijm hard heel snel uit, na 1minuut krijg je de stukken namelijk al niet meer van elkaar.

de meeste laten het 24uur drogen en gaan het dan gebruiken.
ik heb de mijne 2 dagen laten drogen en toen eerst even nagespoeld, just to be sure.

Bij mijn LFS waren ze een tijd terug een leiding aan het repareren van 1 van de bakken, hebben ze een half uur uit laten harden en hop de druk weer op de pomp. gaf ook geen problemen aan lekkages of aan de vissen.
 
Hm thanks voor jullie meningen. Ik laat het lekker ff paar dagen met rust. Spoel het daarna goed uit. En dan ga ik eerst ff kieken of er geen lekkage in zit en zo niet dan is ie klaar voor gebruik:engel:
 
Allen die mij heeft geholpen en geadviseerd. Bedank ik u hartelijk!

Het is mij gelukt mede door jullie.

20190816_192613.jpg
20190816_192609.jpg
20190816_192611.jpg
20190816_200152.jpg
20190816_200217.jpg
20190816_193851.jpg
20190816_192621.jpg
 
Ja zo stelt waterwissellen niets meer voor
NJa ooit hoop ik als ik nog groter ga wonen. Of dat ik een nog grotere aquarium neem om via computer enz ook de waterwissel te kunnen doen. Maar dan zal ik eerst een aansluiting moeten maken naar het riool. Enz maar (zoals de efteling afleveringen, ja mijn kinderen kijken dat) maar dat is voor de volgende keer zegt meneer de sprookjesboom haha
 
Mooi voor elkaar zo, zelf ook maar eens keer iets in elkaar prutsen.
 
Hehe naja ben best trots op mijzelf. Heb zelf 2 linkerhanden voor dit soort dingen.
Maar toch gelukt. Ideaal.ben er heel blij mee.
 
Zo nog ff verder geknutseld.
Aangezien het met de jbl in out lang duurde om het water eruit te halen omdat ie van hoog naar laag en dan weer omhoog de gootsteen in moest, keek ik in de kast onder en er was nog een afvoer extra waar de vaatwasser op stond en daar paste nog een extra 12/16buis tussen.
Dus heb ik het volgende geknutseld

20190816_192611.jpg


Zelfde idee als dit. Heb er nml 2 1 voor boven en 1 voor beneden. Scheelt me weer lopen hehe🙂

20190820_183824.jpg

20190820_183902.jpg
 
Verstandig.

ja met de gootsteen zit er gewoon relatief weinig ruimte tussen bak en gootsteen.
dan loopt die inderdaad heel langzaam... niet eerder bij nagedacht moet ik toegeven.

zelf hang ik m altijd in de doucheput dus dat is sws een heel stuk lager 🙂
 
Ja haha maar beneden heb ik geen doucheput vandaar. Maar na eerste x gebruik snapte ik weer wrm ik eerder 2 systemen omdat het langzaam ging.

En ik maar denken wat je zei pompt zo 500liter per uur. En ik enthousiast afwachten wnnr die stromendwater komt maar die kwam maar niet. Duurde denk ik echt 30 min 40 min voor dat er 50% water eruit kwam..

Beetje teleurgesteld in je hoor Richard 😀 haha nee hoor grapje.

Maar nu wist ik wrm. Dus nu lager gehangen. Kijken bij de volgende wissel hoe het gaat.
 
Elke meter dat water omhoog moet heeft het 1 bar meer druk nodig om omhoog te komen, de pompen hebben ook een maximale aanvoer hoogte berekend op die meter water kolom staat er niks op zijn ze getest op atmosferische druk.
 
Elke meter dat water omhoog moet heeft het 1 bar meer druk nodig om omhoog te komen, de pompen hebben ook een maximale aanvoer hoogte berekend op die meter water kolom staat er niks op zijn ze getest op atmosferische druk.
Thnx voor Je uitleg Alleen hier is geen pomp van toepassing.

Dit is puur slang en pvc. Geen elektronische gedeelte
 
Elke meter dat water omhoog moet heeft het 1 bar meer druk nodig om omhoog te komen, de pompen hebben ook een maximale aanvoer hoogte berekend op die meter water kolom staat er niks op zijn ze getest op atmosferische druk.
Volgens mij is 1 meter waterkolom 10000pa?
 
En ik maar denken wat je zei pompt zo 500liter per uur. En ik enthousiast afwachten wnnr die stromendwater komt maar die kwam maar niet. Duurde denk ik echt 30 min 40 min voor dat er 50% water eruit kwam..

Slang naar buiten de tuin in. Lager kan bijna niet.
 
ja ach als dit niet werkt dan is dit een laatste middel. maar dan moet ik wel een 20 m slang kopen
 
Dat is inderdaad helemaal waar het is 10000Pa, het is al weer even geleden dat ik in de schoolbanken zat 😀
Ook zonder elektronische apparatuur heb je met die zelfde weerstand te maken
 
Wel mooi gemaakt. Maar waarom zo omslachtig.

Ik heb voor nog geen 10 eu inlet gekocht van JBL e902 ( 12/16mm) en een eheim dubbele kraan. en een 10 meter slang los en dat in de gootsteen. met een Gardena koppeling en adapter ( wel beetje zelfde als wat jij hebt) en zo doe ik het.
Beetje zelfde principe maar minder koppelingen 🙂

Maar wel mooi en creatief. al moet ik de eer wel aan Richard geven 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan