Waterwissel systeem


Noadekat

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
19 november 2023
Berichten
98
Leeftijd
29
Locatie
Enschede
Dag allen,

Ik ben steeds met emmers aan het slepen en daar wil ik graag vanaf. Ik zag dit voorbij komen, is er iemand die van zoiets gebruik maakt en hoe bevalt dit? Of zijn er nog andere makkelijkere manieren? Ik ben 0,0 handig.


Groet!
 
Heb je de buitendeur of douche in de buurt? Dan is het het handigste om af te hevelen met een tuin-of aquarium slang. Vullen met een waterdief op je kraan.
(Als je niet weet hoe je moet hevelen, geef een gil, dan leg ik het je uit, of even googlen).
 
of een driewegkraan tussen je slang naar de invoer van je pomp plaatsen.
Af hevelen, kraan naar je filter dicht en de kraan voor het af hevelen open, ( wel een slang aansluiten.)
Aquarium vullen, slang aansluiten op de kraan en vullen.
Aquarium gevuld, kraan weer dicht en de kraan naar je filter weer open zetten

Goedkope oplossing :):ROFLMAO:

Schermafbeelding 2023-12-05 114740.png



Schermafbeelding 2023-12-05 114740.png
 
Zuig je de bodem dan niet af? Ik sluit een tuinslang aan op mijn zuiger, hevel af naar de WC en vul 'm weer bij aan de keukenkraan.
 
Zuig je de bodem dan niet af? Ik sluit een tuinslang aan op mijn zuiger, hevel af naar de WC en vul 'm weer bij aan de keukenkraan.
Je afzuigkorf in het aquarium zit toch niet in je bodem?
Als het goed zit deze een stukje boven de bodem.
En met de kranen kan eventueel de zuigkracht ook instellen.
Dit had ik vroeger bij mijn grote bak en werkte zeer goed
 
Als ik water ververs, zuig ik met zo'n aquariumstofzuiger de bodem af om het vuil af te hevelen. WC doorspoelen, klaar.

Zoiets:
1701781554755.png
 
Heb je de buitendeur of douche in de buurt? Dan is het het handigste om af te hevelen met een tuin-of aquarium slang. Vullen met een waterdief op je kraan.
(Als je niet weet hoe je moet hevelen, geef een gil, dan leg ik het je uit, of even googlen).
De bak staat in de woonkamer, de kortste weg is via de gootsteen in de keuken of via de tuindeur. Kun je dan gewoon een simpele aquariumslang kopen en die dan aansluiten op zo'n waterdief om te vullen? Voor het hevelen zal ik even googlen en anders trek ik aan de bel, dankjewel!
 
Dank ook voor de overige reacties! Het klinkt nog iets te ingewikkeld voor mij om het via het filter te laten lopen :DD
 
De bak staat in de woonkamer, de kortste weg is via de gootsteen in de keuken of via de tuindeur. Kun je dan gewoon een simpele aquariumslang kopen en die dan aansluiten op zo'n waterdief om te vullen? Voor het hevelen zal ik even googlen en anders trek ik aan de bel, dankjewel!
Tuurlijk gaat dat.
Zo heb ik het gedaan. Ben naar de winkel of naar de bouwmarkt gegaan, heb gezegd "heb graag 8m slang" (dat is voor mij hier lang genoeg) en dat hebben ze voor mij afgeknipt.
Dan betaal je per meter.
 
Dank ook voor de overige reacties! Het klinkt nog iets te ingewikkeld voor mij om het via het filter te laten lopen :DD
slang van je filter invoer ff loshalen, 3 weg kraan ertussen, nieuw stukje slang weer aansluiten vd de kraan naar het filter, klaar
Je laat het water niet via je filter zelf weglopen, je gebruikt de slang vh filter.

 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Ik ben steeds met emmers aan het slepen en daar wil ik graag vanaf. Ik zag dit voorbij komen, is er iemand die van zoiets gebruik maakt en hoe bevalt dit? Of zijn er nog andere makkelijkere manieren? Ik ben 0,0 handig.


Groet!
Nou ja, zelf nog een slang bijkopen dan is er toch weer wat verdient.

 
Ik gebruik zo’n pompje en slang als uit het startbericht. Heb pompje en slang apart gekocht, want je wilt de meters slang zelf bepalen, afhankelijk van hoe ver het aquarium naar de kraan is. En het aquarium wordt weer gevuld via de slang die ik op de kraan zet.
 
IMG_2891.jpeg
IMG_2892.jpeg
Ik deed het op deze manier. Eheim opvoerpomp met slang naar wasbak, en vullen met waterdief, stuk slang met een zelfgemaakte uitstroom.
 
Ik hang een slang in de bak, de andere kant leg ik (vast) in de wasbak, even zuigen aan het uiteinde van de slang bij de wasbak en de boel gaat lopen. Ik kan dan meteen met het uiteinde dat in de bak hangt vuil van de bodem zuigen. Omgekeerd koppel ik de slang aan de kraan met een kraanstuk en zo vul ik het aquarium weer, fluitje van een cent en geen pomp of iets dergelijks nodig.
 
Dankje weer voor de reacties!!
 
Ik hang een slang in de bak, de andere kant leg ik (vast) in de wasbak, even zuigen aan het uiteinde van de slang bij de wasbak en de boel gaat lopen. Ik kan dan meteen met het uiteinde dat in de bak hangt vuil van de bodem zuigen. Omgekeerd koppel ik de slang aan de kraan met een kraanstuk en zo vul ik het aquarium weer, fluitje van een cent en geen pomp of iets dergelijks nodig.
Op deze manier doe ik het ook en bij het afhevelen wapper ik zo nodig met de hand over de bodem zodat los vuil wordt meegezogen.
 
Op deze manier doe ik het ook en bij het afhevelen wapper ik zo nodig met de hand over de bodem zodat los vuil wordt meegezogen.
Zon soort koppelstuk?

 
Ik heb me altijd al afgevraagd hoe een wapper eruit zag.
 
Volgens mij zijn er enkele leden die eens op Google moeten lezen wat wapperen inhoudt:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
1000000649.jpg
1000000641.jpg


1000000646.jpg

1000000647.jpg

Ik gebruik de gardena waterdief en een aanzuigbuis met korf, daartussenin de slang. Bij water eruit.. Uiteinde in tuin en ff aanzuigen.
 

Terug
Bovenaan